Nekromanti Äventyr på gång!

Ryng Silverkorp

Veteran
Även om jag har åsikter om DoD6 regelsystem och stämmning så tycker jag att det är kul att skriva äventyr till DoD6, precis som till andra DoD upplagor. Just nu håller jag på att skriva om en bunt gamla äventyr som jag skrivit till tidigare DoD upplagor. Jag tänker skicka upp dem på min egen framtida hemsida ...

Äventyret som ligger närmast färdigstatus är:

Månprinsessan
En flicka född i den vita månens tecken, skall enligt sägnerna bli en mäktig ledare över ett glömt folk. Men en profetsia talar om nalkande faror, en utstött yngling vars öde så grymt förmörkat hans sinne, skall i det förgångna, och till tidens och världens ände, söka besegla hennes öde ...

Leriol

Veteran
Låter trevligt, du får meddela när du har skrivit färdigt så att man får kika lite på det !!

Det är alltid lika ql med nya äventyr..

/Leriol bara försvninner utan en rökpuff ens :)

SoC

Veteran
Det handlar väll inte om att räda en princesa.

SoC

If there`s shuch thing as to much power i havent discoverd it yet.
Dark Ritual.

Hasse

Hero
låter lovande

"Just nu håller jag på att skriva om en bunt gamla äventyr som jag skrivit till tidigare DoD upplagor. Jag tänker skicka upp dem på min egen framtida hemsida"

Det låter trevligt, tala om när äventyren är klara och var du lägger upp dem nånstans så att man kan kolla in dem närmare. Månprinsessan verkar kunna bli ett intressant äventyr.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Johan K

Gammal & dryg
Spännande !

Det där låter ju helt klart spännande !!!

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>