Nekromanti Äventyr till DoD6

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Ville bara skicka över mitt senaste alster till alla DoD6 spelarre (alla andra också för den delen). Äventyret heter Drakens tårar och är ett väldigt klassiskt fantasyäventyr. Det utspelar sig i min egen kampanjvärld som är mycket nyligen utvecklad (1 vecka ungefär) så än så länge finns det inte så mycket kött på benen vad gällande platser som inte nämns i äventyret. Drakens tårar är första delen av en mycket spännande kampanj som jag skriver just nu. Än så länge har jag inte hunnit scanna in kartan men den kommer om det visar sig att någon är intresserad. Jag vet att många namn på platser (och någon person) är ripoffs från nordisk mytologi. Jag tyckte att detta förstärkte känslan. Läs gärna igenom och kom med massvis av kritik, både bra och dålig.
Trevlig läsning!

"Ägna inte för mycket tid till att vara en bra människa, inte en jävel kommer att tacka dig för det"

Haido

Veteran
Hej, jag tog en snabb titt på uppdraget, såg ganska bra ut.
Men jag tyckte du var aningen snäll med skattgömman. Man kunde ju nästan tro att de har snubblat in i en drakgrotta (utan drake)

Ciao.

Vänligen eran hjärtlige Haido.

Dougald MacD

Veteran
Morsning Vitulv

Utan att veta nåt om dod6 så måste jag säga att du har gjort en bra stomme att bygga vidare på, riktigt bra till och med.

Kan väll hålla med om att det verkar vara lite mycket pengar i graven men sånt går ju att ändra på.

Gör det nåt om jag kör äventyret i Eon?

Dougald

Ofeig

Warrior
Men jag tyckte du var aningen snäll med skattgömman.
Håller med! Du kunde åtminståne haft med en liten Andvare! :)

þa heirir þu hrafna giala a tauþr

Hac in horasine moracorde pulsum tangite; quod per sortemsternit fortem,mecum omnes plangite!