Nekromanti Äventyr till Forgotten Realms

G

Guest

Guest
Vet någon om det är på gång nya officiella äventyr till FR?

City of the Spiderqueen höll hög klass, men jag saknar fler av de slaget.

Tacksam för info då jag försöker planera vår kampanj!

Morgath

Warrior
Inte inom överskådlig tid. Tror inte att WotC anser att äventyr längre passar in i deras "profil" (om du hajar vad jag menar). De vill ge ut tjocka (nåja) och tjusiga inbundna (eller vad nu skall kalla tekniken) volymer. De tre små häftena med Eberron-äventyr var nog bara en engångs(tregångs?)-företeelse. Vi kommer troligen inte få se mer äventyr i det formatet till eberron heller. Vi får förlita oss på världsspecifika äventyr i Dungeon om vi vill ha något...Fast jag personligen gråter inte nämnvärt över äventyrsbristen eftersom jag inte ser något problem med att konvertera ävetyrsmoduler från Drakar och Demoner, Warhammer, Call of Cthulhu, eller vad som helst - till min spelvärld. Call of Cthulhuäventyr funkar exempelvis skitbra i Eberron.

Fast smaken är som baken.

G

Guest

Guest
Ja, du har antagligen rätt. Synd att dem inte kan producera både tillbehör och äventyr.

Jag lägger ner väldigt mycket tid på att konvertera gamla klassiker i D&D till 3.5 format.

Morgath

Warrior
Självfallet hade jag fel som vanligt. Men just i detta fall gör det inget för WotC skall släppa ett 32-sisigt äventyr till Forgotten Realms i september!

Följ länken.

Sök efter "Sons of Grummsh".