Nekromanti Äventyr till gamla Mutant

luddwig

Lawful evil
Jag spelledde för en tid sedan Uppdrag i Mos Mosel till gamla Mutant. Nu börjar det vara dags för en fortsättning. Gruppen består av fem tämligen oerfarna och inte alltför välutrustade rollpersoner. Jag tänker mig något kort, max 10 timmar speltid. Några tips?

Alternativet är att skriva något eget. Två av rollpersonerna har en förfallen herrgård i närheten av en övergiven gruva. Jag tänker att det skulle kunna vara en bra utgångspunkt. Men sen då?

Äventyr

Världsbyggare
I reptilmännens klor eller Järnringen kanske kan passa? Det fanns en del i Sinkadus också, i synnerhet Loberga herrgård var ett bra äventyr till Mutant.

Fridigern

Swordsman
Tycker Den Grå Döden och Nekropolis alltid har verkat coola. I reptilmännens klor är bra men passar bättre som one-shot eller egen kampanj

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Av de gamla äventyren skulle jag rekommendera I reptilmännens klor eller Järnringen mest. Senare äventyr tenderade att spåra ur med lite för stora internationella krigs- och/eller terroristintriger och högteknologi i drivor.

De flesta av de äventyr/kampanjmoduler som Järnringen (nu förlaget, inte äventyret) publicerade går utmärkt att använda till äldre utgåvor av Mutant med vissa modifikationer vad gäller värdena på spelledarpersonerna.

Och samma sak borde gälla för de zonkompendier som Fria Ligan publicerar. Fast där får du antagligen hitta på värden på spelledarpersoner och monster själv, eftersom regelsystemen är helt olika.

Till Mutant: Undergångens Arvtagare fanns det gott om utmärka små äventyr som PDF. Jag trodde att jag hade dem sparade, men inser tyvärr att det var på min gamla dator som kraschade. Kanske kan någon annan hjälpa dig?

luddwig

Lawful evil
Jag har funderat på Järnringen men det känns för stort. Detsamma gäller Grå döden. Det är äventyr som får komma längre fram. Jag har även sneglat på ett äventyr ur Sinkadus, det kan heta Testamentet, men det kändes inte rätt. I reptilmännens klor är tyvärr också svårt att passa in. Småäventyren till UA lät dock intressanta. Jag får försöka spåra upp dom.

PAX

Jordisk Äventyrare
Skicka ett PM till mig Luddwig med din emailadress så skickar jag över ett gäng filer.