Hornblom
Veteran
Vill minnas att detta har diskuterats nyligen men hittar det inte, så jag ställer frågan på försök. Jag har SL:at en första session med mina två syskonbarn som går i låg- och mellanstadiet. Det gick snabbt att komma igång och alla tyckte det var kul! Grundreglerna kändes lyckade med de uppsnabbade reglerna och alla fina illustrationer. Jag började med ett eget äventyrsfrö i Utkante med omnejd och vi kommer nog försöka spela äventyret i Uppvaknandet också.
Har ni några tips på äventyr i grundboxen som funkar bra i deras åldersspann? De ligger långt fram i sin läsålder så de kan nog ta till sig en hel del, men jag kommer låta läskiga scener och varelser gå lite mer åt Scooby Doo-hållet. Finns det något äventyr med bra möjligheter att lösa konflikter utan våld så är det också bra, men inget måste då den ena karaktären ändå är krigare.
Har ni några tips på äventyr i grundboxen som funkar bra i deras åldersspann? De ligger långt fram i sin läsålder så de kan nog ta till sig en hel del, men jag kommer låta läskiga scener och varelser gå lite mer åt Scooby Doo-hållet. Finns det något äventyr med bra möjligheter att lösa konflikter utan våld så är det också bra, men inget måste då den ena karaktären ändå är krigare.