Nekromanti Äventyr?

Conan

انتفاضة
Jag e så jävla besviken på att det inte släpps några äventyr till Eon!! Dem har släppt Ett, och det var riktigt dåligt!, internet äventyr nivå, bara mer välbeskrivet!
Kan dem inte släppa några riktiga bra äventyr i stil med DoD:s Marsklandet, SvavelvinterSerien osv...
Varför släpps bara en massa tilläggsmoduler? Inte för att dem har varit dåliga, men man börjar undra nu när Spelarens Handbok kommer !!
Tänker inte börja spela Eon föränn det finns några bra äventy att spela !!
Om det är några som sitter med några sånna så skulle jag bli överlycklig om ni mejla dem till mig på downlow_forlife@hotmail.com

Krille

Super Moderator
"Kan dem inte släppa några riktiga bra äventyr i stil med DoD:s Marsklandet, SvavelvinterSerien osv..."

Mycket enkelt: att skriva äventyr är bra mycket svårare än att skriva en bakgrundsmodul. Eller rättare sagt, att skriva ett äventyr som kan publiceras är bra mycket svårare. Det finns liksom ett skäl till att bra äventyrsserier som Svavelvinter och Enemy Within tog fem år (minst) att bli klara.

Jag har skrivit på en längre maffekampanj sedan 1984 ungefär (då Eon-konceptet började formuleras). Kampanjen har speltestats en gång, skrivits om, speltestats en gång till, och är nu under en tredje omskrivning. Den var inte begriplig för utomstående förrän under andra speltestet och knappt ens det. Känner jag min egen kräsenhet (och er) rätt så lär jag inte kunna släppa ifrån mig den kampanjen förrän om tidigast ett år.

"Tänker inte börja spela Eon föränn det finns några bra äventy att spela !!"

Det finns inga köpeäventyr som är så bra som de man skriver själv. Enda undantaget skulle vara en riktigt lång och välskriven kampanj som rollpersonerna kan växa in i, men sådana växer inte på träd. Jag kan räkna till tre som kan köpas i butik: Svavelvinter-serien till DoD, Enemy Within till Warhammer Fantasy Roleplay och Harlequin till Shadowrun. Alla andra bra kampanjer eller äventyr som jag har varit med om har skrivits av mig eller av någon annan spelledare, och har spelletts av samma spelledare som skrivit det.

Så, om berget inte kommer till Muhammed så får Muhammed komma till berget. Skriv ett bra äventyr själv. Om det är tillräckligt bra kanske Neogames till och med ger ut det.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Sedan 1984?! Läste jag rätt?

... wow...
... *ser fram emot den*...

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - С@ß|ð ² ®µ|€$ †]-[€ \/\/ð®|Ð

Riddaren

Swashbuckler

Jonas...

Warrior
Måste säg att det är en poäng i det första inlägget ändå...

För min egen del... börjar bli lite äldre med hus familj och en hel del annat att göra än att sitta och knåpa ihop kampanjer... eller knappt små ävetyr heller... däremot tjänar man ju pengar nu för tiden och... tja... just äventyr är ju det man suktar efter. Så att man kan använda de lediga helgkvällarna till det man vill... Spela!

Sen är ju förmågan att skapa schyssta äventyr väldigt olika från person till person. Så...
Fram för fler äventyr!!!
Och visst tusan är det lättare att anpassa ett skrivet äventyr till sina RP än att skriva ett helt nytt... (?)
Och är det nödvändigt med gigantiska kampanjer...? Nårra schyssta småäventyr hade varit nog så välkomna...

Jag repeterar: Fram för fler äventyr!!!

Jonas...
Grisodlare...!?

Krille

Super Moderator
"Måste säg att det är en poäng i det första inlägget ändå..."

Jopp, visst är det.

Det finns dock ett problem till med äventyrsknåpande ur förlagsmässig synvinkel: de säljer uselt. Av någon underlig anledning är äventyr typiska hyllvärmare för butiker. Nybörjargrupper brukar skaffa sig de äventyr som finns för att få upp ångan. Annars är det mest gamla rävar som inte hinner skriva själva och fanatiker som köper äventyr, just för att de flesta andra anser att de egna äventyren är bättre. Däremot säljer alla andra moduler bra mycket bättre - nästan alla spelgrupper ska ha alla regelmoduler, och ras- och landsmoduler ligger inte långt efter.

Och det är trots allt ur förlagssynvinkeln som Neogames måste tänka för att överleva som förlag, hur hemskt det än är att erkänna det.

Jag kan i alla fall lugna dig med att ett äventyr till är på väg - "De fördömdas sista hopp" ser ut att bli åtminstone halvintressant (säger kräsne jag).

- Krille

Jonas...

Warrior
"Och det är trots allt ur förlagssynvinkeln som Neogames måste tänka för att överleva som förlag, hur hemskt det än är att erkänna det.

Jag kan i alla fall lugna dig med att ett äventyr till är på väg - "De fördömdas sista hopp" ser ut att bli åtminstone halvintressant (säger kräsne jag)."

*fniss* Och det är ur just 'förlagssynvinkeln' som just detta lite blygsamt börjar haussas nu...? ;-)

Skojjar...
Fruktade väl att det skulle vara nån såndär hake... Även om jag vid min själ inte kan begripa det... Men det är ju (antar jag) Ni som har erfarenhet om vad som ligger kvar på hyllorna...

Jonas...
Grisodlare...!?

Krille

Super Moderator
"*fniss* Och det är ur just 'förlagssynvinkeln' som just detta lite blygsamt börjar haussas nu...? ;-)"

Självklart! /images/icons/wink.gif (skojjar lika mycket)

Men man måste nog ge ut äventyr som rollspelsförlag, dels för att sätta tonen och dels för att det är dålig PR att inte göra det. Frågan är bara hur många man har råd med.

- Krille

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Det glada åttitalet

Aaah... "bara" 1994...

*ser fortfarande fram emot den*

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - С@ß|ð ² ®µ|€$ †]-[€ \/\/ð®|Ð

Largoi

Warrior
Jag spelar nästan bara (har vid 2 tillfällen, en gång spelare och en gång spel ledare, spelat ett köp äventyr)
Den spel ledraen jag har nu är grymt bra på att anpassa äventyren till rollpersonerna som nu till exemple är trukh med oss en sabrisk baron, 2 cerifalier och en spelare (kommer inte ihåg var ifrån han kom) ok visst man har ju lite svårt för han (trukhen) men ja han passar in så ett "icke köpt" äventyr/kampanj är offtast bättre till de rollpersoner som finns tillgängliga

Jag är gud