Nekromanti Äventyr

Magnus L

Hero
Plagiat...

Finner vissa likheter mellan ditt äventyr och mitt nästan två år gamla Eon-äventyr "Trubbel i Firina".

För er som vill jämföra äventyren kan Trubbel i Firina studeras här: Trubbel i Firina

Scream112

Veteran
Re: Plagiat...

Plagiat?? jag hoppas du inte anklagar honom för något för det vore ju tråkigt... :gremfrown:

har däremot inte läst ditt eon-äventyr för mitt intresse är inte SÅ stort för att skipa rättvisa...

Håller mig till NeoTech!

Magnus L

Hero

Jag tänker inte anklag honom för något och även om jag skulle vilja så tror jag inte jag skulle få igenom nått :gremlaugh:

Skulle dock rekomendera dig att ta en till på mitt Eon äventyr för det är inte bara en liten inspiration vi pratar om....snarare CTRL-C, CTRL-V och sedan lite ändring på namn.

DAKRilla

Hero
Vissa likheter!?

Det finns snarare vissa olikheter. T-RED din skurk!

Jag tyckte förövrigt ordvalet värtdshus inte riktigt passade in i ett Neotech-äventyr då jag läste texten första gången. Tält och vagnar är väl på gränsen dessutom.

T-RED

Warrior

Jag är ledsen men om man nu vill kalla det plagiat så tja kanske.
Det är ett försök till att överföra Eon äventyr till Neotech.
Om det gör något ber jag så hemskt mycket om ursäkt och tar bort det.
Det var och är meningen att författaren av orginal äventyret skall få credits för det men någonstans i allt annat tänkande försvann det dock men kommer korrigers så fort som möjligt.
// T-RED

T-RED

Warrior
Re: Vissa likheter!?

Betänk ett samhälle uppbyggt av skrot men där det fortfarande finns pengar och varor.
Det är väll då inte fel att kalla det ett värdshus eller?
// T-RED

DAKRilla

Hero

Vagnar och tält kan jag väl till viss del förstå i en sådan tillvaro, men värdshus. Nja. Det är väl en smaksak antar jag. Fast nu var det ju tydligen inte ditt ordval hur som helst. Lite dålig stil tycker jag. Det är väl ok att konvertera och ändra i någon annans verk och använda det för eget bruk, men att sedan publicera det och "glömma" att ta kontakt med skaparen...

Hade jag ens haft tanken på att publicera konverteringen skulle jag ta kontakt med författaren redan innan jag börjar. Men det är väl jag det.

T-RED

Warrior

Nej det är helt korrekt att jag borde ha tagit kontakt med Magnus av någon anledning som jag själv inte kan komma på just nu gjorde jag inte det antadligen av lathet.
Inte mycket att göra som det är just nu jag kan antingen ta ner det eller hoppas på att få använda Magnus material i omarbetad form som det ser ut just nu (hans namn och namnet på orginal äventyret är omnämnt nu).
// T-RED

DAKRilla

Hero

En sak bara... du bryter mot personuppgiftslagen (kan ge upp till två års fängelse) genom att nämna andra personers riktiga namn på Internet utan att ha deras tillstånd. Ett litet tips om du inte har hans tillåtelse alltså.

T-RED

Warrior

Okej nu har jag klampat runt i klaveret rejällt märker jag.
Då blir det helt enkelt så att äventyrs sektionen ligger nere tills det här har löst sig och MINA andra forsättnings äventyr är upplagda.
// T-RED