Nekromanti Äventyr

Jimpa

Veteran
Skulle Ni/Någon kunna lägga upp ett bra äventyr ni spelat.. Alltså inte en bok... utan ett äventyr man kan ladda ner... Helst inte ett äventyr med mkt strid i... För de råkar vara så att mina rp är helt stridsgalna och slås i varje situation de får chans till...

Arvid

Warrior
Armandes testamente är det enda äventyr på internet som jag tyckt vara tillräckligt bra (och passat tillräckligt) för att spela. Det är överlägset bäst av de jag sett.

trinker

Warrior
sök på google eon+äventyr eller någon annan sökmotor.
Sen kan du ju alltid gå in via länkarna på rollspel.nu

Kwarzim

Veteran
nja om han nu inte skulle vilja spela armandes testamente..så kan man ju gå in på Senariobanken

mmm.. det är en bra äventyrs sida!

trinker

Warrior
Mycket bra! Har du spelat eller spellet En dolk i natten...kanske ska spelleda det..är det ett svårt äventyr

Jimpa

Veteran
Jo Jag har redan varit på dem sidorna därför undrade jag om det var något någon annan hade som kanske inte fanns lr som ni tyckte var kul!! Inte var dem fanns!

Kwarzim

Veteran
Har du spelat eller spellet En dolk i natten

nix, jag ska spelleda det snart(är det tänkt).

är det ett svårt äventyr

tycker att det inte verkar alltför svårt.

trinker

Warrior
Trevligt...jag ska ju också göra det. Ungefär när ska du spelleda det?

Vore trevligt att höra hur det gick för er.

coZcin

Kwarzim

Veteran
Ungefär när ska du spelleda det?

Nästa vecka eller nästnästa vecka om det går för Cohen(bor 2mil bort)men det ska nog gå.

När ska du spelleda det?

Arvid

Warrior
Har du spelat Armandes testamente? För som sagt var, det är mitt förslag. Det finns några intressanta på Mäster Johans boning också, jag har läst dem men jag kommer nog inte spela dem. Det finns ett till bra äventyr på internet, kom jag på: Salston Tor-grejsen (Första skottet) på www.foxtail.nu
Så om du vill ha bra äventyr från internet är mina förslag:
1. Armandes testamente.
2. Första skottet.
3. "Ond måne" och "I månens bleka sken" på Mäster Johans boning är bra gjorda men kan vara svåra att få till för spelledaren.
4. Nattens ängel-serien är riktigt bra för lite oerfarna spelare (min åsikt).

Sedan finns det något ganska bra på eon.se. Minuvels brödraskap och elake Dedrik. De andra äventyren där skulle jag hålla mig borta från. Slaget vid röda floden på Mäster J B är bra gjort men du måste köra med förgjorda gubbar.Skuggstenen tror jag också duger.
Förutom de här så har jag inte stött på några jag skulle kalla bra. Av dessa är det dock bara Armandes och Första skottet som jag skulle kunna tänka mig att spela.

trinker

Warrior
Vet inte ska spela lite D&D 6 i helgen men helgen därefter..kanske vi får se.