"va vill ni ha ut av ett äventyr?" [sic!]
MAn ska ha kul, annars är det ju ingen mening. Sen är vill man ju hela tiden utveckla sin karaktär, blir bättre, få mer kunskap, kanske bli lite mäktigare, rikare och mer känd i världen.
"va tycker ni ska ingå i ett äventyr?" [sic!]
Det beror helt på. Man kan spela kampanjer där hela spelgruppen är en viss ras/yrke, då kan man utnyttja allt som står i alla böcker fullt ut, en tirakkampanj då man spelar frakkthruker, eller en henéakampanj te x. Annars beror det mycket på spelgruppen tycker jag. Det kan ibland vara svårt att varva allt på samma gång/kväll/spelmöte, men små intriger, stora politiska problem, lite kluriga saker, strid, och kanske en lång resa (som man nu även kan göra intressant till sjöss) och kanske en maffig avslutning då man avslöjar en stor konspiration eller träffar en drake. Allt efter tycke och smak.
"vad spelar ni hälst för rp?" [sic!]
Själv är jag bara spelledare, men jag spelade dvärg förut, men har testat det mesta. Vad man väljer att spela tror jag är mycket personligt, och spelare tenderar i min spelgrupp till att spela "samma" karaktärer, mer eller mindre, i olika skepnader. Te x, ondam kriminella, hjältemodiga osv.
"va tycker ni om nekrotropi och odöda?" [sic!]
En mycket bra modul. Välskriven och underhållande. Jag ser massor av användningsområden för vandöda, både som fruktade motståndare och som hjälpredor till rollspersoner som spelar nekromantiker. Tycker att det är en av de bästa böcker som släppt på slutet!