Nekromanti Äventyr

inte

Veteran
kan någon skriva om något coolt uppdrag ni gjort

jag har ett ganska coolt som jag gör just nu med min grupp:
jag gjorde så att dom träffade en 1000 år gammal man. sedan så fick dom en mystisk drömm och vaknade och var 500 år äldre. och nu ska dom leta efter ett okänt fäste i norra mundana. Men nu har jag kört fast, funderar på att göra den som bor i fästet är en ond demon och attt dom måste hitta en gud för att få hjälp att döda demonen

hatten

Swashbuckler
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>kan någon skriva om något coolt uppdrag ni gjort jag har ett ganska coolt som jag gör just nu med min grupp: jag gjorde så att dom träffade en 1000 år gammal man.
sedan så fick dom en mystisk drömm och vaknade och var 500 år äldre.
och nu ska dom leta efter ett okänt fäste i norra mundana. Men nu har jag kört fast, funderar på att göra den som bor i fästet är en ond demon och attt dom måste hitta en gud för att få hjälp att döda demonen<p><hr></blockquote><p>Okeej de har alltså flytats fram i tiden fem hundra år. *hmm* Du har möjlighet där att föra in allt från revolvrar till automat vapen.
[color:green]( magi utesluter INTE användadet av krut tvärt om )
http://members.nbci.com/hatten_jc/eonsidan.htm ( för Mitt Eon matrial + några äventyr frö )
http://members.nbci.com/hatten_jc/noveller.htm ( Noveler några som beskriver ett framtida mundana med Krut )</font color=green>
så de har flyttats fram i tiden
tänkbara scenario kan vara att deras mat borta ( förutnat för några År hundrade sen ) rustning håller på att rosta sönder osv..
så de måste söka få tag i pengar på ett eller annat sätt.. ( är du snäll kan det visa sig att deras antika mynt har samlar värde )
Väl där nere kan de av folk bönder och något få reda på om ett fort och beskrivningarna av fortets herre eller själva slottet på minner om drömen som de har drömt. ( Sen kan ju de dröma om möjligheten att komma hem igen eller )
då har du en potentiel plan att få dom att återvänta hem.
Sen låt någon drömma om att varelsen magikern demon de ska slåss mot är FÖR mäktig för dödliga de måste hämta hjälp från någon.. ( Min fiendes fiende är min vän )
Demonenen har EN dödsfiende som är spådda att OM de möts kommer de båda slåss till döden.
Problem för spelarna kan vara att DET är en annan demon. Och han känner även han till den profetian så han håller sig undan eller nå..
Så spelarna måste få honom sur nog att börja förfölja dom så de kan lura han till den andra demonens håla där de automagiskt kommer att börja slåss..
Eller så kanske de kan göra ett avtal demonen kanske är berädd att offra sitt eget liv OM hans plan om framtida värdsherra välde kommer att fungera för hans Demon son och i sådana fall har de ytterligare en fiende som de kommer att måsta slåss mot OM de inte vill att värden ska hamna under Demon Juniors tassar.
Eller så kanske det finns en magisk kärl som kan tvinga demonen att lyda order [color:green]"GÅ och SLÅSS DEMON"</font color=green> givet viss så kommer demonen i sådana fall hålla den i förvar i sitt lilla kasa skåp.
Eller så kanske demonen tror sig vara mundanas bästa schack spelare och vill gärna bevisa det..
Osv..

finns många många möjligheter.
Alternativt TÄNK om deras värd är en dröm ?
tänk om de ingår i ett djävluskt projekt i cyberrealitet i Neotech2 värd ?
De har födds uppkopplade med cybernetiskt till en dator som skapar en articifiell värd..
De bara tror sig vara alver dvärgar osv.. ?
Och nu när de vaknar 500 år senare har de råkat komma in i ett annat program och du kan låta dom sakta men säkert få ledtrådar som kan leda till att de går ut och röjer på gatorna i New York.. /images/icons/cool.gif

Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...

Sodivra

Champion
Åååååh..

Stackars hatten! /images/icons/wink.gif

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!

hatten

Swashbuckler
Re: Jag vet det är synd om mig

Sjuk febrig illamånde och värst av allt
Mitt äventyrs frö hjälpte inte på grund av bristande förklaringar.. *ler*
( *ler* gammal sång som sjungs vill skolavslutningen lista ut vilken.. )

Ingen feber vill jag haa
Ingen sjukdom vill jag ha
Nu så vill jag bli friisk
Inga varma bad
inga C-vitamin
ingen mera lök i min maat
Nu så vill jag bli friiisk
Nu så är jag på bättrings väg
Ingen sjuka vill jag ha
jag vill vara frisk nu igen..

Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...

Rosen

Myrmidon
<I>nej tiden har inte gåt framåt dom har blivt äldre.</I>

500 år? Undrar just hur svårt det skulle vara att ens ta sig upp ur sängen då, än mindre fara ut på ett äventyr... (-:

--
Åke

jag har ett ganska coolt som jag gör just nu med min grupp:
jag gjorde så att dom träffade en 1000 år gammal man. sedan så fick dom en mystisk drömm och vaknade och var 500 år äldre. och nu ska dom leta efter ett okänt fäste i norra mundana. Men nu har jag kört fast, funderar på att göra den som bor i fästet är en ond demon och attt dom måste hitta en gud för att få hjälp att döda demonen

Lite taskigt att döda gubbarna tycker jag. Är de alver allihopa? Isåfall bryr de sig nog inte särskilt mycket. Jag skulle rekomendera en munk eller nått som kan hjälpa dem eller nått istället för en gud. Om gudar ramlar ner från himmlen stup i kvarten så börjar rpna att bli uttråkade för då har inte övernaturliga fenomen och mäktiga väsen någon trollglans längre. Gör hellre så att rpna blir skyddade lite mer diskret, låt ex munken använda sig av några ceremonier och ibland be om gudomlig intervision (hur stavas det?).

PS hur mäktig är egentligen den där demonen? Man behöver en jäkla makt för att få en människa (eller värre, en hel grupp människor) att åldras 500 år. DS

"I begynnelsen skapade människan Gud"

inte

Veteran
jo han måste vara otroligt mäktig men jag funderar på att göra honom till hjävulen och att dom snart måste börja ändra sig så att dom hjälper "det goda" och i slutet måste dom plasera sina själar som vakter till hans fängelse eller nåt så måste dom skapa nu karaktärer och det vill jag ju = )

inte

Veteran
det är bara skenbara åldern som har ökat 500 år inte igentlig ålder så dom är lika såänstiga som före

WolmerX

Warrior
det är bara skenbara åldern som har ökat 500 ...osv...
Det där har jag svårt att förstå. Om den skenbara åldern har ökar med 500 år d.v.s. de ser 500 år äldre ut så borde det vara benrangel eller nåt sånt som går omkring.
/images/icons/shocked.gif=bonde som råkar se benrangel

/WolmerX -inte speciellt pedagogisk

Nightowl

Champion
Äh... Hur vet de att de har blivit 500 år äldre? Jag menar, om de _verkligen_ åldrats 500 år (och inte är alver eller nåt) är de väl _pulver_ vid det här laget. Och har de bara vaknat och "blivit gamla", hur vet de att de blivit just 500 år? Och hade den där gubben som var 1000 år _levt_ i 1000 år, eller har den stackarn också blivit äldre utan att leva så länge? Va? Öh?

Nightowl
Grand Poobah of the Church of the Polyhedral Bastard