Håller på jsut nu at lira ett kampanjäventyr (det är ett STOOORT äventyr) med min spelgrupp. hittils har de sabbat alla fasta saker jag satt upp som ska hända, istället för att dräpa draken övertalar de honom att hjälpa dem i utbyte mot att alverna försvinner från draken, istälet för att leta runt hela stan efter en del av en medaljong kallar de samman de byäldste och alla i byn och frågar om någon har delen... just såna här grejjer är askul, man sätter upp en antal 'delmål' som bygger aning på Rp:na, inte föär mkt då blir det tråkigt ifall de spelar sina RP:s fel. imellan delmålen har spelarna fritt rum och får göra som de vill. det brukar bli interssant ifall du itne 'tvingar' dem till platser osv utan låt dfe ta en halvtimme innan de kommer på .. "AhA!!!! till MORVA!!!"....
särskilt kul och interssant lbir det när spelarna inte alls följer de tanebanor du tänkt utan lämnar en bit improvisation till dig, dvs sätt inte delmålen allt för hårt utan improvisera när det behövs. ifall du vill kan jag ge mig på att plita ner mitt äventyr och alla SLPs osv men först vill jag försöka få det publicerat nån annan stans...cet tar ca te spelmöten att lira och akn påbörjas i vilken stad som helst pga en teleportation till upptakten i äventyret...grundiden äör att Rp kommer över en femtedels medaljong med kedja. den öär delad av magi och SLP de får den av ropar saker som 'bråttom' och 'mörkalver' (mörkeralver är en del av svartfolket, för övrigt..) och när de samlat ihop alla delarna och löst probvlemet med draken kan de öppna porten till svartalverna med den hela medaljongen och hjälp från nogon präst (alvisk, dvärgisk eller mänsklig, alla går bra!) och typ nita llt som rör sig, ta skatten och försvinna...dessa var de grunddelmål jag satte upp, och de har klarat det mesra utom slutstriden./images/icons/frown.gif
"The Danish Wrath Shall Come Upon All Of You"