Nekromanti Äventyr2

hatten

Swashbuckler
Lugnt och stilla nu sa profesorn på Sience showen medans han lyfte fram ett provrör och medelade publiken detta provrör innehåller VirusB12 även skämtsamt kallat vitaminB12 dess egenskaper inom genetik att designa och bära nya arvsanlag till rätt celler är otroligt.
När man genetiskt modiferir en person så kan man vid mindre fall användas sig av B12 som en bärare av det anlaget B12 söker sig till de typerna av celler som den är programerad för och överlämnar arvsanlaget tack vara att B12 själv inte kan fortplanta sig utan hjälp så dör sedan viruset några frågor ?

Plötsligt hörs en explosion och en rånare börjar skjuta omkring sig men blir snappt ner skjuten av vakterna samtidigt säger proffesorn hjälpreda Oops..
explosionen har skadat en cell odling och den samt VirusB12 har nu runnigt in i luft filtrena och sprider sig i lokalen..

Så VAD KOMMER HÄNDA med dom som är innuti rummet ?
Och ÄR DET BRA ?
Eller är det DÅLIGT ?

Devastator

Veteran
Hmm, borde det inte finnas något som heter kronisk Syfilis runt år 2059?

Devastator

Quando omni, flunkus moriarti.
When all else fails, play dead.

seinet

Swashbuckler
Sett det där roliga avsnittet av Gränsland, när en forskare har tillverkat helt ultimata nanorobotar, någon likande biologisk version.
Till er som inte sett det kan jag bara meddela att nanorobotarna hjälper människokroppen med defekter: Det bildas ögon i nacken, man får perfekt syn, övernaturlig kondition, nässelceller bilddas på huden som skydd mot irriterande nålstick och annat, efter ett expriment i ett akvarium bbildas slutligen gälar för att människan skall kunna överleva i vattnet.

/Seinet - There is nothing wrong with your television ...

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet/index.html" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet/index.html</A> seinet@ironmaiden.com

smaffy

Hero
Antagligen händer det inte någonting.
* viruset måste nästan vara byggt för att fortplanta sig genom luften för att kunna göra det.
* Även om det kan smitta genom luften så måste juh viruset vara utrustat med det som det ska behandla sin värd med. Antagligen så har ju inte virusB12 något sånnt i sig eftersom det skulle vara mycket smartare att utrusta viruset med något botemedel precis innan man utsätter en värd för det.. tror jag i alla fall.
* De däringa snubbarna som visar upp viruset har antagligen världens bästa ultraförsvar med tryckluftdörrar och världens bästa C-skyddade pansarglasväggar för att just visa upp sånna nya produkter. Det skulle jag ha i alla fall... Åtminstonde om jag visste att det var farligt.

Skulle det nu ändå sippra ut så blir det ju en liten miniepedemi (för viruset är väll inte byggt för att smitta andra än patienten väll?) bland åskådarna. Kanske allihopa blir av med sin blindtarm eller nått... /images/icons/crazy.gif

Hur som hellst, jag läste någonstanns att ett par snubbar i nått land försökte göra virus som bara anföll snubbar från ett annat land... Skulle det kunna vara möjligt? Om man vill ha en etnisk utränsning så kan man väll bara kolla på vilka gener som kännetäcknar ett visst folkslag och sedan göra ett virus som bara anfaller personer med det folkslagets gener? Simsallabim och man har fört ner den rasistiska tanken på molekylnivå. /images/icons/laugh.gif

Smaffy är jag. blä.

ripperdoc

Myrmidon
<I>* viruset måste nästan vara byggt för att fortplanta sig genom luften för att kunna göra det.</I>

Jepp. Om de skall fortplantas via luften behöver de oftast en slags inkapsling. Men sedan talar vi om ett ganska litet område. Det kan mycket väl lyckas sprida sig åtminstone till de närmsta åskådarna. Om nu inte företaget har vidtagit vettiga försiktighetsåtgärder, vilket de borde ha gjort.

<I>Hur som hellst, jag läste någonstanns att ett par snubbar i nått land försökte göra virus som bara anföll snubbar från ett annat land... Skulle det kunna vara möjligt? </I>

Det är minimala genetiska skillnader mellan olika folkslag. Risken är att det blir för oberäkneligt.

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>