Re: Monstervirus och MI6 + IRA [edit]
Then Panikattacker it is men vad tycker du skulle vara passande som så att säga tidsinterval mellan besmittning och virusets höjdpunkt?
Under de 12 första timmarna upplever man paniska känslor som varierar från person till person, gärna i form av klaustrofobi eller andra överdrivna reaktioner på milt hotande stimuli. Detta åtföljs av ökad perspiration och förhöjd aggressivitet och fysiologisk beredskap, vilket leder till att karaktären blir starkare och snabbare. Efter 48 timmar så börjar de fysiska förändringarna. Abnormal tillväxt hos huggtänderna, kraftigt snabbväxande kroppshår, anpassning av syn och hörsel, utveckling av rudimentärt luktsinne, förskjutningen av den rationella intelligensen... Ja, jag tror att du fattar vinken.
Jo secretservice är ju faktist mycket passande men jag skulle nästan vilja kasta in en till fraktion, kanske IRA som själva vill ha viruset för att ena Irland genom att antingen besmitta Stor Britannien eller besmitta några av de sina, utvalda för att sprida skräck och förödelse.
IRA är en trevlig joker i leken, men vore det inte kul om en domedagskult vill få några utvalda medlemmar infekterade, för att sprida sin demonguds evangelium? Det kanske blir många aktörer, men spelarna skulle kanske kunna få lite hjälp av IRA, medans de jagas av Secret Service och kulten. IRA vill givetvis också ha viruset, men de kan man väl lura?
Om man är en smart spelare iaf...
Men hur tar man sig in i UK?
Jag tror inte att det ska vara så farligt svårt, om man inte ha problem med lagen och dessutom kan skaffa de speciella tillfälliga tillstånd som krävs för att få resa mellan stadsdelarna. Permanenta tillstånd är av helvete svårt att få, men tillfälliga har besökande utlänningar hyfsat lätt att få tag på. Annars kan man ju få IRA att smuggla en in, mot att det ska få viruset sedan. Det blir en rolig plot-twist när man måste lura IRA. Fast rekommenderbart är nog att rollpersonerna på något sätt får i alla fall begränsade tillstånd och sedan lurar sig förbi någon säkerhetskontroll.
Fast allt detta beror ju på hur du vill ha din kampanj och ditt Storbrittanien, jag kommer bara med förslag. Jag kommer nog ändå använda detta i min egen kampanj.
Förresten så borde man tänka på hur viruset sprids. Först så borde alfa-formen spridas genom luftvägarna, men från person till person så sprids det genom bett, klor, blod och annat trevligt. Lite varulvsstuk över det.
[edit]:
Laboratoriet måste finnas i Blightlands, där karaktärerna även bör bli jagade av monster och kultmedlemmar under fullmånen en mörk natt. Jakt över en förgiftad hed, under fullmånens sken...
Pontus