Nekromanti Äventyrare sökes till Dwimmermount

anth

Vetefan
Välkomna till det mytiska berget Dwimmermount. Under tusentals år har Dwimmermount varit centrum för olika imperier i världen, som byggt till och byggt om det enorma grottkomplexet som döljer sig under marken.
För 200 år sedan stängdes plötsligt Dwimmermount och magiska barriärer hindrade all trafik både in och ut.
Men för ett par veckor sedan spreds ryktena att Dwimmermount åter hade öppnats och lycksökare har börjat dra sig mot det legendomspunna berget som flugor dras till socker. Är du en av desssa äventyrare?

Dwimmermount är en nysläppt Megadungeon till OSR som jag tänker spelleda. Jag håller till i Stockholm och vi kommer att spela vardagkvällar ungefär var annan vecka i en lokal i närheten av Hötorget med början nu någon gång under våren.
De flesta platserna kommer att fyllas av mina vanliga spelare, men det finns ett par platser kvar för andra intresserade.

Dwimmermount är nog mest känd för att kickstatern drog in otroliga $50,000.00 och att arbetet sedan höll på att haverera och det höll inte på att bli något äventyr alls.
Men nu är den färdig.

Äventyret är skrivet för OSR-klonen Labyrinth Lord, men jag tänker använda mig av reglerna från Lamentations of the Flame Princess (bägge är kloner av Tom Moldvays Basic Dungeons & Dragons från 1981) samt ett par husregler.

kloptok

Pensionerad astrolog
Möjligen intresserad, men jag behöver fundera lite mer på om jag har tid. Gissar att det blir spel cirka varannan vecka?

anth

Vetefan
kloptok;n77747 said:
Möjligen intresserad, men jag behöver fundera lite mer på om jag har tid. Gissar att det blir spel cirka varannan vecka?
Jupp, tidigare har vi spelat var annan onsdagkväll, udda veckor. Om det blir en annan konstellation spelare kan det bli andra veckodagar, men var annan vecka är målet.

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Åh, det hade varit väldigt roligt, ska undersöka om jag kan sätta två dagar i månaden till det. Vilka tider tänker ni köra?

anth

Vetefan
pappa;n77766 said:
Åh, det hade varit väldigt roligt, ska undersöka om jag kan sätta två dagar i månaden till det. Vilka tider tänker ni köra?
Vi brukar spela c:a 18-22, varav första halvtimmen brukar gå bort av att folk är sena, ska "fixa" med sina rollpersoner o.s.v.

Eksem

Champion
Argh, jag är grymt nyfiken på Dwimmer men jag tror verkligen inte jag har tid närmaste månaderna... Men om man kan vara med lite drop-in-aktigt är jag intresserad av det iaf.

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
Jag är intresserad. Med reservation för allt jox som brukar dyka upp en genomsnittlig vår.

anth

Vetefan
Jag tror att vi sätter stop där.
Intresserade är:

2097
Arfert
Big Marco
chrull
Eksem
Ithaqua
kloptok
Norden
Owlbearpig
pappa
pjuppe
Rob
Shadowcaller

Även om jag inte har några som helst problem att spelleda 13 personer så är "spelrummet" ganska litet och bordet rymmer bara 8 personer.
Min erfarenhet är dock att "casual players" bara dyker upp ibland, så 13 spelare brukar betyda att 6-7 spelare dyker upp.

Gissningsvis blir det spelstart i maj.
Min nuvarande kampanj är på sluttampen och borde ta slut under april.