Nekromanti Äventyret "Lagen i Trinidad"

Dr. Phil Murray

Veteran
Ursäkta en korkad, men det är så att jag har ett par små frågor angående äventyret Lagen i Trinidad. Jag har nyligen köpt Spelledarskärmen till Western, och med den följer det med ett häfte (vilket ni alla antagligen vet :gremwink: som innehåller ett äventyr, Lagen i Trinidad. Nog svamlat, nu kommer mina frågor. Är det så att det inte händer något dag 6 (vilket jag antar att det inte gör). I Platser så beskrivs "Mötesplatsen". Vad är detta för mötesplats? Är det där som rollpersonerna möter Sheridan?

Det var väl allt från mig.

Slarn

Excentriker
Är det så att det inte händer något dag 6 (vilket jag antar att det inte gör).
Nej, det står ju inget, så det händer väl helt enkelt inte ett skvatt den dagen... :gremconfused:

I Platser så beskrivs "Mötesplatsen". Vad är detta för mötesplats? Är det där som rollpersonerna möter Sheridan?
Har inte riktigt hittat stället där det står om "Mötesplatsen". Var någonstans i texten menar du?

Dr. Phil Murray

Veteran
Nej, det står ju inget, så det händer väl helt enkelt inte ett skvatt den dagen... :gremconfused:
Ok, då var det så jag tolkade det.

Har inte riktigt hittat stället där det står om "Mötesplatsen". Var någonstans i texten menar du?
Det står inte med i själva texten, utan under "Platser", på sidan 31. För när jag läser texten om var de ska träffa Sheridan så är det på hans kontor. Vad den här andra mötesplatsen är för något finner jag ej.

Regelspanaren

Veteran
"Är det så att det inte händer något dag 6 (vilket jag antar att det inte gör)".

Självklart händer något, men inget som har betydelse för äventyret.

De händer inte någonting speciellt under dag 6 eftersom det tar tid att ta sig tillbaka till Trinidad;-)

Om du läser om händelser under Dag 17 framgår det i vilket sammanhang mötesplatsen är tänkt att användas.

/a & t