Jag skriver just nu ett äventyr till DoD, som utspelar sig i Kardien (efter Ereb Altor boxen).
Rollpersonerna ska spela ett tjuvgille i någon större stad, och det är meningen att dom tillsynes av en ren slump ska hitta en karta över en hemlig och relativt obevakad ingång bara några dagar före en stor Lysande vägen festival, då alla dessutom ska lämna in den årliga skatten. Denna förvaras självklart i hertigens skattkamare...
De som egentligen ska ha kartan över den hemliga ingången är ett lönnmördargille som ska mörda en person som är mycket viktig i staden.
Nu kommer mitt problem; Jag vill utveckla situationen så att den blir till en mördargåta, samtidigt som ett smyga-omkring-i-gränder-äventyr, men jag har fått idetorka.
Detta eftersom jag inte kommer på något sätt att behålla stämningen på (tjuvstämningen) samtidigt som mordgåtan utspelar sig.
Tips??, Ideér??
Rollpersonerna ska spela ett tjuvgille i någon större stad, och det är meningen att dom tillsynes av en ren slump ska hitta en karta över en hemlig och relativt obevakad ingång bara några dagar före en stor Lysande vägen festival, då alla dessutom ska lämna in den årliga skatten. Denna förvaras självklart i hertigens skattkamare...
De som egentligen ska ha kartan över den hemliga ingången är ett lönnmördargille som ska mörda en person som är mycket viktig i staden.
Nu kommer mitt problem; Jag vill utveckla situationen så att den blir till en mördargåta, samtidigt som ett smyga-omkring-i-gränder-äventyr, men jag har fått idetorka.
Detta eftersom jag inte kommer på något sätt att behålla stämningen på (tjuvstämningen) samtidigt som mordgåtan utspelar sig.
Tips??, Ideér??