Nekromanti Äventyrs upplägg...

hatten

Swashbuckler
Dormondus den magnefika slog upp magiboken och kistan fylld med Ataxatropiska filament han lärljunge gnällde lite och undrade om han verkligen tänkte använda SÅ mycket specielt i denna magiska nod..
Dormondus såg med arg blick och så givet endast genom att stå här kan jag sträcka ut och en gång för alltid bevisa vem som är den mäktigaste magikern av alla om mina teorier är korrekta kommer jag kunna sänka Cirfaliernas ö..
Lärjungen såg med blek blick mot Dormondus: Sir det är obevisade Teorier och vi står i centrum av kraften VEM vet vad som kommer hända ?
Dormondus fnös och med sträng röst: Gör som jag sa nu på börjar vi ritualen !
Lärjungen suckade och tänkte: Det var ett mistag att svära blind lydnad till Dormondus vi kommer båda dö jag bara vet det..

Lärjungen hade rätt de dog båda när den Ataxatropiska laddningen löpte amok med en sådan styrka som ingen någonsin hade sett 4000 KiloTaum magi rev små hål i verkligheten och Dormondus och hans lärjunge kroppar blev utsprida på några miljoner km radie sen sökte sig magin utåt och inåt.
Allt som Cifalierna såg var att ett hus mitt i deras huvudstad plötsligt ställde sig upp på sina plintar ohc skrek innan det brinnande sprang iväg, En syn som de skulle prata om länge..

Löjtnant Evert satt avkopplat framför TV den kvällen och såg på Kalle ankas Julafton han skulle just sträcka sig efter chipsen då en blixt slog ner i han och han försvan..
Sara såg irriterad på dörren framför henne och tänkte han fattar inget inte något varför kan pojkar inte vara som oss.. längre han hon inte för blixten slog in i henne..
Charls tänkte lite fundersamt "Diana var söt det är så synd att ho" Sen slog blixten in i honom..

Charls, Sara och Evert ramlade med en smäll ner i skogen och slog den lilla Gurden medvetslös de hade ingen aning om att de var i Asharien..

hatten

Swashbuckler
Ora dig inte Gurder är små och mjuka att landa på....

Dessutom så är det ett ÄVENTYRS upplägg. .
Det innebär OM DU vill spela äventyret så måste DU skriva värdena på figurerna DU måste göra allt jobb..
Allt jag gör är att ge ideer som förhoppnings viss kan gro till något användbart om du göder iden på rätt sätt *hmm* gäller att hitta gödsel och.. NEJ vänta gödsel var för blommor..
Gäller att använda sig av penna papper alternativ dator och tangent bord sitta och skriva lite välj ut vilka spelare och så har man från ett ej färdigt Äventyrs upplägg ett helt äventyr HUR kan något vara lättare ???

FY F*N VAD USELT!!!!
/images/icons/mad.gif
Man ska inte blanda med verkligheten med i rollspelsvärlden. Det förstör känslan med att vara i en fantasyvärld.

Du hatten, en sak till. Varför skriver du dina äventyrsförslag på forumet? Då vet ju spelarna hur äventyret kommer vara...

"I begynnelsen skapade människan Gud"

hatten

Swashbuckler
Om upplägget var Uselt så spelar det inte så stor roll var jag sätter det eller ?
Sen så bryr jag mig inte om mina spelare ser eller inte ser äventyren för just nu spelar vi inte Eon utan Fading Suns,
Och om dina spelare sitter och tittar så kan inte JAG rå fördet..
Sen angånde blanda realitet och fantasy så funkar det Utmärkt..
En av de roligaste kampanjerna jag har varit med om var när SL sa att vi ska spela soldater i Vietnam kriget och vi gjorde gubbarna han använde Mutant2 boxen i kombination med Drakar och Demoner Expert reglerna som han alltid tyckte var bättre..
Sen plötsligt befan hela kompaniet i ett mörkt torn innuti ett pentagram och en löjlig gubbe med spetsig hatt och benbitar fastat på kläderna stod utanför och mumlade löjliga ord när "gubben" såg oss började han att ge fråga "Var är mina demoner" så vi sköt honom och gick där ifrån och upptäckte att vi var i Drakar och demon Världen Ereb Alter och UJ va orcherna gav oss motstånd specielt när vi upptäckte att Svart krut inte exploderade och att vi hade ONT om krut varje lite kula vart guld värd..

Sodivra

Champion
Hoho!

Jag önskar att JAG var med på det äventyret!
Jag har föresten också funderat på ett DoD-äventyr som leder in i dom grå hallarna, och vidare till Mundana.. Vet inte om det skulle funka dock.. Spelarna kanske skulle skratta istället för att spela../images/icons/frown.gif

/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!