Regnsynd - förklaring
Chill
. Jag ska förklara mitt uttalande:
Äventyr såsom De Fördömdas Sista Hopp och Sorgernas Brunn är väldigt styrda, nästan lite förutsägbara ibland (erkänn det bara). Om inte så är det ändå lätt att komma ihåg enskilda händelser från vissa platser när man förbereder äventyret.
I Regnsynd så är det bara en by. Inget mer med det. Äventyret är dessutom inte lika styrt, och man kan egentligen göra vad man vill (som inte är alltför korkat förstås) nära man vill - det leder ändå till samma slut. Detta gör att jag hade vissa problem med att identifiera händelser och konsekvenser utifrån spelarnas handlande, då det ofta inte överrensstämde med vad jag hade väntat mig - just eftersom att äventyret är ganska "fritt" (åtminstone i jämförelse med DFSH och SB). Dessutom så kan man i många fall välja många olika alternativ och tillvägagångssätt som påverkar handlingen, vilket förstås är bra... men det blir komplicerat för min lilla ärthjärna
.
På samma sätt blir det svårt att förbereda en SLP mellan kakpauserna, just eftersom att en SLP kan dyka upp för första gången när som helst beroende på vad man gör.
Jag är sämst på att förklara men jag hoppas att du förstår mig ändå
.
Så det enda jag ville med min uttalande var egentligen att uppmuntra alla som vill spelleda Regnsynd att läsa igenom det noggrannt, flera gånger, så att man inte klantar till allting och blandar ihop handlingen totalt som jag lyckades med.
Regnsynd får ju till och med andraplatsen på min bästa-officiella-äventyr-till-Eon-lista (tyvärr Marco, DFSH var ändå lite bättre
), så det var absolut inget illa menat.
*är trött och har nyss sett Oss Torpeder Emellan - som upplagt för en oprovocerad massaker*