Nekromanti Äventyrsfråga

Jotta

Veteran
Hejsan jag är Jotta, masks lillebror, och jaag ska spelleda min första runda DoD imorgon... Jag ska spelleda äventyret Värdshuset, och jag undrar om det finns några tips jag kan få, angående just det äventyret eller att spelleda i allmänhet.
/Jotta

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Hans inläggsserie

Hej och välkommen Jotta. Jag är oftast en otrevlig j*vel men eftersom du är Masks lillebror så ska jag vara lite snäll för en gångs skull. :gremwink:

Han har skrivit ett antal jättebra inlägg som hanslar om rollspelande i allmänhet och spelledande i synnerhet. Här har du länkarna;

1. Ledtrådar
2. Spelledarpersoner
3. Tips för improvisering
4. Spelardelaktighet
5. Mellan spelomgångarna
6. Tärningsslagning
7. Kinetik och tal

Tänk på att det här är en rätt avancerad kurs i spelledande och att det inte är en bibel som du skall följa slaviskt. Ta det du gillar och strunta i det du tycker är för krångligt. Det viktigaste är alltid att alla skall ha kul, inte bara spelledaren. Så var inte rädd för att fråga dina spelare hur de vill att ni skall spela.

För övrigt så är det jag som är Vitulv, den bästa och seriösaste rollspelaren på hela www.rollspel.nu. Dessutom så är jag starkast av alla på forumet så om du behöver beskydd så är det bara att säga till mig.

Återigen, välkommen

/Vulf (nej, alla här är inte lika dryga och konstiga som jag)

Trollfager

Veteran
Hejsan Jotta!

Jag har använt Värdshuset när jag spellett och eftersom det inte är ett helt äventyr så måste du ha det klart för dig vad som händer efter de händelserna som står skrivna.

Lycka till med spelledandet!