Faehrengaust
Hero
En liten tanke på hur man kan krydda till ett Dungeonröj.
De duktiga äventyrarna följer sina ledtrådar för att hitta X. Det leder dem till slut till en Dungeon befolkad av något otäckt (använder Svartfolk som ett generellt exempel i texten men det är bara att byta ut). Dungeonen skulle t.ex. kunna vara ett gammalt dvärgsamhälle (eller varför inte grottalver?) som tagits över av svartfolken. Det äventyrarna söker finns i en hemlig kammare som svartfolken förhoppningsvis inte hittat.
Äventyrarna gör det äventyrare gör bäst, de röjer! De har överraskningen på sin sida, men det är dock en svår dungeon så resurserna börjar sina när de kommit lite över halvvägs. Det är då de inser att de är i fel dungeon. Någon ledtråd i dungeonen får dem att inse att detta är fel. Så de börjar ta sig ut, men möts av en annan Svartfolksklan som strömmar in. Äventyrarna är nu fångade mellan spillrorna av dungeonens gamla svartfolksklan och den nya klanen som strömmar in.
Vad är det som hänt? Jo, äventyrarna har blivit lurade. Det finns två rivaliserande svartfolksklaner. Klanen i Dungeon A som är den äventyrarna egentligen ska till har lyckats ge äventyrarna ett falskt spår som lett dem till deras rivaler i Dungeon B. Nu när äventyrarna nästan rensat rent så tänker Dungeon A klanen ta över även Dungeon B och även röja undan de utmattade/skadade äventyrarna på vägen.
Vad kan äventyrarna göra? Det finns flera olika möjligheter, t.ex:
De duktiga äventyrarna följer sina ledtrådar för att hitta X. Det leder dem till slut till en Dungeon befolkad av något otäckt (använder Svartfolk som ett generellt exempel i texten men det är bara att byta ut). Dungeonen skulle t.ex. kunna vara ett gammalt dvärgsamhälle (eller varför inte grottalver?) som tagits över av svartfolken. Det äventyrarna söker finns i en hemlig kammare som svartfolken förhoppningsvis inte hittat.
Äventyrarna gör det äventyrare gör bäst, de röjer! De har överraskningen på sin sida, men det är dock en svår dungeon så resurserna börjar sina när de kommit lite över halvvägs. Det är då de inser att de är i fel dungeon. Någon ledtråd i dungeonen får dem att inse att detta är fel. Så de börjar ta sig ut, men möts av en annan Svartfolksklan som strömmar in. Äventyrarna är nu fångade mellan spillrorna av dungeonens gamla svartfolksklan och den nya klanen som strömmar in.
Vad är det som hänt? Jo, äventyrarna har blivit lurade. Det finns två rivaliserande svartfolksklaner. Klanen i Dungeon A som är den äventyrarna egentligen ska till har lyckats ge äventyrarna ett falskt spår som lett dem till deras rivaler i Dungeon B. Nu när äventyrarna nästan rensat rent så tänker Dungeon A klanen ta över även Dungeon B och även röja undan de utmattade/skadade äventyrarna på vägen.
Vad kan äventyrarna göra? Det finns flera olika möjligheter, t.ex:
- Smyga sig ut. Finns det en hemlig väg?
- Slå sig ut.
- Alliera sig med Dungeon B klanen (som de nästan slaktat så att det är mest gamlingar och barn kvar)
- Gömma sig.