<I>"Finns det nån äventyrsgenerator nån stans"</I>
Inte vad jag vet men du kanske kan ju försöka att bli din egen äventyrsgenerator /images/icons/wink.gif
ett äventyr består ju av flera olika delar som en generator då skulle spinna samman till en sammanhängande historia eller hur?
Om du då någon kulen höstdag har det lite jobbigt med krativiteten kan du ju ta och snabbt pussla ihop ett eget äventyr. Ett äventyr består ju grovt sett av bara en konflikt som rollpersonerna ska lösa. Så ta och börja med att kolla runt lite efter en äventyrsidé. När du hittat en som låter bra är det bara att utveckla den, skriv ner några korta stolpar om vad som kan tänkas hända under vägen och var rollpersonerna kan tänkas möta. Sätt upp ett slutmål t.ex.
[color:green]rollpersonerna dödar Fulöra när de fått reda på att han bor på värdshuset Grodan</font color=green>
Utifrån ditt uppsatta mål är det bara att styra rollpersonerna sakta mot målet genom att låta dem konfronteras med hjälpsamma människor som kanske berättar var de såg Fulöra sist eller snikna värdshusvärdar som inte
har en aning om var Fulöra finns.
Självklart orkar man inte skriva ner enns korta stolpar om alla de SLP rollpersonerna kan tänkas möta, använd istället omfattande namnlistor för att ta reda på deras namn och några T6 för att bestämma om de är hjälpsamma eller inte, rika fattiga, långa korta... tja vad du känner att du behöver för att presentera en SLP.
Sedan är det bara att låta rollpersonerna styra utvecklingen av äventyret, fastnar äventyret är det bara att driva på rollpersonerna med lite monster, rövare, misslor som antingen jagar bort rollpersonerna eller hjälper dem.
Detta kräver kanske mycket mer improvisation än du letar efter men jag tycker att det är att föredra framför att läsa innantill i ett äventyr. Man blir på detta sättet inte så bunden till en pappersbunt utan är fri att brodera ut handlingen allt eftersom.
//Jonas
<A href="
http://home.swipnet.se/circle "TITLE="Min hemsida">
http://home.swipnet.se/circle</A>