Nekromanti Äventyrsgenerator?

Eon2

Veteran
Finns det nån äventyrsgenerator nån stans

föddes med ett rollspel kommer antagligen dö med ett rollspel

luxor

Veteran
hmm....fantasi

herre mig själv!!
har du ingen fantasi? jag trodde det var en lite grundläggade egenskap, om man är spelledare...

//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.

Eon2

Veteran
nej jag står inte ut med parodi!!!!!!!!!!!!!! Pö neogames hemsida i länkarkivet så står det under en sida "med blandannat en rätt kul äventyrsgenerator" kan du kolla upp det för jag hittar inte den

Eon2

Veteran
Re: hmm....fantasi

nä nu är jag trött på dinna klagomål dra om du måste klaga på mig för fan /images/icons/mad.gif /images/icons/mad.gif /images/icons/mad.gif /images/icons/mad.gif /images/icons/mad.gif /images/icons/mad.gif äsdarfxszxrfc

luxor

Veteran

okej, men det är skitlätt att komma på egna äventyr, tänk på typ vad du har läst (typ fantasyböcker), eller om du sett nån cool B-fantasy film....gör om skiten lite och voila! så har du ett perfekt äventyr....eller nästan perfekt i alla fall...

//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.

Jake Steele

Warrior
Den är helt underbar, äventyren blir så... klassiska. Och ett stort plus till den underbara Brud-generatorn. Det går att få alla klassiska sorters rollspels-brudar på den.

Ärligt talat så går det att göra ett riktigt äventyr men man måste fila en hel del. Typ ta bort delen där stadsvakten arresterar RP bara för att de kan.

_öRn

lave

Warrior
vi snackar PLAYELF nu.... vaddå "riktiga äventyr", det är ju fullt med ös och action och nostalgi och koboldism!

Oceanliner

Warrior
<I>"Finns det nån äventyrsgenerator nån stans"</I>

Inte vad jag vet men du kanske kan ju försöka att bli din egen äventyrsgenerator /images/icons/wink.gif

ett äventyr består ju av flera olika delar som en generator då skulle spinna samman till en sammanhängande historia eller hur?

Om du då någon kulen höstdag har det lite jobbigt med krativiteten kan du ju ta och snabbt pussla ihop ett eget äventyr. Ett äventyr består ju grovt sett av bara en konflikt som rollpersonerna ska lösa. Så ta och börja med att kolla runt lite efter en äventyrsidé. När du hittat en som låter bra är det bara att utveckla den, skriv ner några korta stolpar om vad som kan tänkas hända under vägen och var rollpersonerna kan tänkas möta. Sätt upp ett slutmål t.ex.
[color:green]rollpersonerna dödar Fulöra när de fått reda på att han bor på värdshuset Grodan</font color=green>

Utifrån ditt uppsatta mål är det bara att styra rollpersonerna sakta mot målet genom att låta dem konfronteras med hjälpsamma människor som kanske berättar var de såg Fulöra sist eller snikna värdshusvärdar som inte
har en aning om var Fulöra finns.

Självklart orkar man inte skriva ner enns korta stolpar om alla de SLP rollpersonerna kan tänkas möta, använd istället omfattande namnlistor för att ta reda på deras namn och några T6 för att bestämma om de är hjälpsamma eller inte, rika fattiga, långa korta... tja vad du känner att du behöver för att presentera en SLP.

Sedan är det bara att låta rollpersonerna styra utvecklingen av äventyret, fastnar äventyret är det bara att driva på rollpersonerna med lite monster, rövare, misslor som antingen jagar bort rollpersonerna eller hjälper dem.

Detta kräver kanske mycket mer improvisation än du letar efter men jag tycker att det är att föredra framför att läsa innantill i ett äventyr. Man blir på detta sättet inte så bunden till en pappersbunt utan är fri att brodera ut handlingen allt eftersom.

//Jonas
<A href="http://home.swipnet.se/circle "TITLE="Min hemsida"> http://home.swipnet.se/circle</A>

Mr SL

Warrior
ROLLspel

det ska vara dialoger och rollspelande i ett eon äventyr och inte bara.
SL. ö ni går ö.....ni stöter på ett ö.....hygelmonster
*slafs*
Sl ni går ö....... en björn kommer ö

DET ÄR TRÅKIGT ATT BARA SLAFFSA rollspel inte spelroll

luxor

Veteran
Re: ROLLspel

mmm...det e ju det jag menar...sl måste ju leva sig in, annars blir das geschtämmnung null...

Lycan

Hero
Hå-hå ja-ja

Den fungerade helt okej, faktiskt så pass okej att jag tänkte ge mig fan på att göra en seriös version av den (något jag tror hade fungerat ganska så bra).
Synd att man är så jävla lat...

MVH - Frans "Lycan" Björkstam

Helmgast
Einstein sade.

Imagination is more important than knowledge.

Din vän i kampen mot Jargier, Thalasker, Bazirker och Mundanas avskum av alla former.

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Det är så bra sagt! [ot]

Man kan nästan inte tro det... och dom lärare som man har sagt det till bara ignorerar en! Men så var ju Einstein en ruskigt bra kille också... snygg frilla och allt. Tror att han lärare sa något i stilen med att "Du kommer inte att bli något!". Men Einstein var väl inte så duktig i skolan heller.

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>

Helmgast
Re: Det är så bra sagt! [ot]

Vissa lärare har intelligens som om de vore Trukher. ÅÅ andra sidan finns det ju bra lärare också.

ÅÅ tredje sidan var Einstein verksam för atombombens uppkomst.

Din vän i kampen mot Jargier, Thalasker, Bazirker och Mundanas avskum av alla former.

Helmgast

Håller fullkomligt med dej!

Tegrevan

Veteran
Men...

...ibland är det ganska kul att spelleda ett band överförfriskade våldsverkare också. Och meningen med rollspel är väl att det ska vara underhållande?

//Tegrevan