Avslagen_Cola
Warrior
Till en början får de alla (spelarna alltså) starta några neotech-karaktärer, låt dem skapa dem hur som helst, men ett tips är att du förbjuder cybertech. De kan gärna vara lite mer "vanliga" människor, alltså inga hitmen, gangsterbossar eller rymdarbetare, men tjuvar, läkare och poliser funkar.
De alla blir försökspersoner i något experiment med simstimsliknande fast kopplat till VR-världen Mundana. Tanken är att de ska knata omkring där i 24 timmar för att sedan återvända till sina vanliga liv och en god betalning. Lägg gärna in det som ett litet sidospår så att de inte blir alltför misstänksamma, låt det verka oskyldigt.
När de kommer dit så är det upp till dig vad de är för något, men det bör vara ändå hyfsat "vanliga" människor, de kan ju vara rumlare med silver så att de garanterat klarar 24 timmar men för lite för att leva vackert i en vecka.
När de vaknar på morgonen och fortfarande befinner sig i Mundana torde oron smyga sig på... Allt som händer känns väldigt verkligt, låt någon av dem hamna i ett mindre slagsmål och få några blåtiror som gör väldigt ont.
Sen kan ett krig bryta ut, låt dem hamna i Jarla och där finns ju vår vän Vrimzikiel eller vad han nu heter, den cirefaliske upprorsmannen i alla fall. Lite krig och fältslag, dödsångest och så vidare. Där på slagfältet så kan de villa bort sig och bli tvungna att fly ut i skogen. Uti skogen kan det finnas en klok gumma, mäktig drake eller magisk varelse som tycks märka att de har ett konstigt ursprung. Där kan deras sökande efter sin egen värld börja och vart den slutar är upp till SL beroende på hur lång kampanjen blir. En teori är att om de dör så kommer de tillbaka, men vem kan vara säker på det?
Låt dem gärna förändras på något sätt i mundana, antingen kanske de blir lamior och forskar om sin återkomst bland nattens visaste lamior, eller så leds de in på magistudier med någon mänsklig eller icke-mänsklig mästare som till slut gör att de kan skapa en ritual som tar dem hem. Ett annat alternativ är att de får kontakt med en schaman och att de färdas via andeplanet till något typ svart hål som suger dem tillbaka till verkligheten.
Poängen är att äventyrets belöning ska vara unika kunskaper som inte borde finnas i vår värld, så att de känner sig lite häftiga, samt även möjlighet att åka tillbaka till Mundana vid ett senare tillfälle för att studera vidare i sina färdigheter. De kanske lär sig en eller två alstra-färdigheter, magiteori samt besvärjelse med värde 8-10 och så får de klura en massa för att sedan forska fram hur de ska återvända till Mundana för att träna sig ännu mer i sina färdigheter.
Tror nog att jag ska spela denna kampanj någon gång jag också
De alla blir försökspersoner i något experiment med simstimsliknande fast kopplat till VR-världen Mundana. Tanken är att de ska knata omkring där i 24 timmar för att sedan återvända till sina vanliga liv och en god betalning. Lägg gärna in det som ett litet sidospår så att de inte blir alltför misstänksamma, låt det verka oskyldigt.
När de kommer dit så är det upp till dig vad de är för något, men det bör vara ändå hyfsat "vanliga" människor, de kan ju vara rumlare med silver så att de garanterat klarar 24 timmar men för lite för att leva vackert i en vecka.
När de vaknar på morgonen och fortfarande befinner sig i Mundana torde oron smyga sig på... Allt som händer känns väldigt verkligt, låt någon av dem hamna i ett mindre slagsmål och få några blåtiror som gör väldigt ont.
Sen kan ett krig bryta ut, låt dem hamna i Jarla och där finns ju vår vän Vrimzikiel eller vad han nu heter, den cirefaliske upprorsmannen i alla fall. Lite krig och fältslag, dödsångest och så vidare. Där på slagfältet så kan de villa bort sig och bli tvungna att fly ut i skogen. Uti skogen kan det finnas en klok gumma, mäktig drake eller magisk varelse som tycks märka att de har ett konstigt ursprung. Där kan deras sökande efter sin egen värld börja och vart den slutar är upp till SL beroende på hur lång kampanjen blir. En teori är att om de dör så kommer de tillbaka, men vem kan vara säker på det?
Låt dem gärna förändras på något sätt i mundana, antingen kanske de blir lamior och forskar om sin återkomst bland nattens visaste lamior, eller så leds de in på magistudier med någon mänsklig eller icke-mänsklig mästare som till slut gör att de kan skapa en ritual som tar dem hem. Ett annat alternativ är att de får kontakt med en schaman och att de färdas via andeplanet till något typ svart hål som suger dem tillbaka till verkligheten.
Poängen är att äventyrets belöning ska vara unika kunskaper som inte borde finnas i vår värld, så att de känner sig lite häftiga, samt även möjlighet att åka tillbaka till Mundana vid ett senare tillfälle för att studera vidare i sina färdigheter. De kanske lär sig en eller två alstra-färdigheter, magiteori samt besvärjelse med värde 8-10 och så får de klura en massa för att sedan forska fram hur de ska återvända till Mundana för att träna sig ännu mer i sina färdigheter.
Tror nog att jag ska spela denna kampanj någon gång jag också