afUttermark
Swashbuckler
- Joined
- 17 Oct 2011
- Messages
- 2,016
Precis innan spelarna vandrar över ett backkrön på den landsväg där de far hör de upprörda röster som högljutt tjafsar sinsemellan. På andra sidan i slutet av backen står en ek bredvid vägen. Eken markerar någonslags gräns mot en större dunge av sly, asp och lövträdsjox. Tre orcher drar i ett rep som ligger slängt över en tjock gren på eken. De är ifärd med att hänga en riddersman.
Om spelarna väntar ut det hängs - Carsten Hürgel af Viik
Orcherna vänder sig om och får se er på backkrönet en av orcherna lyfter ett jakthorn och blåser en signal.
Fem minuter senare dyker ytterligare tolv orcher upp ur snåren de har spjut och bågar och ser ut som spejare snarare än krigare.
Om spelarna skrämmer orcherna rusar de i väg in i snåren och blåser i hornet. Fem minuter senare återvänder 15 orcher.
Om spelarna dräper orcherna tyst och geschwint så är - Carsten Hürgel af Viik ytterst tacksam.
Spelarna ser att en av orcherna har ett mycket vackert jakthorn. Blåser man i det i en femhundra meters radie från eken dyker 12 spanar orcher upp.
- Carsten Hürgel af Viik- spjut och bucklare är borta han erbjuder spelarna två silverljusstakar och en solsymbol i guld om de hjälper honom att återta sina klenoder från ett orchockuperat kloster i närheten.
Om spelarna väntar ut det hängs - Carsten Hürgel af Viik
Orcherna vänder sig om och får se er på backkrönet en av orcherna lyfter ett jakthorn och blåser en signal.
Fem minuter senare dyker ytterligare tolv orcher upp ur snåren de har spjut och bågar och ser ut som spejare snarare än krigare.
Om spelarna skrämmer orcherna rusar de i väg in i snåren och blåser i hornet. Fem minuter senare återvänder 15 orcher.
Om spelarna dräper orcherna tyst och geschwint så är - Carsten Hürgel af Viik ytterst tacksam.
Spelarna ser att en av orcherna har ett mycket vackert jakthorn. Blåser man i det i en femhundra meters radie från eken dyker 12 spanar orcher upp.
- Carsten Hürgel af Viik- spjut och bucklare är borta han erbjuder spelarna två silverljusstakar och en solsymbol i guld om de hjälper honom att återta sina klenoder från ett orchockuperat kloster i närheten.