Nekromanti Äventyrsrekommendation mottages tacksamt

Igge

Veteran
Hej.
Jag har just beslutat att spelleda en kampanj i Forgotten Realms världen, men vet inte vilka äventyr/moduler som är bra. Äventyret/modulen behöver inte vara placerat i Forgotten Realms, men det bör vara för 3rd Edition. Jag vill ha ett klassiskt äventyr. Gärna en grotta alltså och inte en intrig i en stad. Kampanjen skall föra karaktärerna från lvl 3 till lvl 15 ungefär. Jag hade funderingar på Return to the temple of Elemental Evil, men spelar själv i en kampanj där modulen Temple of Elemental Evil används, så det fick utgå.

König

Hero
Varför inte prova Pool of Radiance: Attack on myth drannor. Den är iofs för level 6 karaktärer, men den har grottsystem och komplex...ja hela skiten. Om man nu gillar sånt.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Rappan Athuk I och II

Från Necromancer Games. Grottröjskampanj som tar dina spelare från level 1 till 20, eller egentligen, från level 1 till döden.www.necromancergames.comVissa problem finns med kartor och sånt, och lite regelfel, men det är svårt att slå de äventyren...MVHMagnus

Eksem

Champion
Re: Rappan Athuk I och II

Bara för att reda ut saker. Jag har inget emot grottkrälande, och är medveten om att det var vad han efterlyste. Jag, å andra sidan, känner mig sugen på att spela nåt annat än rent hålkrypande och efterlyser något annorlunda.

Staffan

Myrmidon

Jag tror det är lite dåligt med äventyr till D&D 3e som på ett eller annat sätt inte går ut på att kräla i grottor och slå monster (jag har inte läst alla äventyr i Adventure Path-serien, och definitivt inte alla tredjeparts d20-äventyr), men till 2e fanns det en hel del äventyr som inte hade en tillstymmelse till dungeon i sig, och faktiskt ganska få som bara gick ut på att röja i dungeonen (rätt många hade en dungeon som en del av helheten). Sedan kan nämnas att det är rätt mycket träligare att göra en dungeon än att hitta på en lös story, så folk kanske är mer benägna att betala för det förra än det senare.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Visst finns det det!

För att nämna några:The Last Dance - Atlas GamesMaiden Voyage - Atlas GamesDeath in Freeport - Green Ronin GamesAlla helt ok. The Last Dance är riktigt bra, Maiden Voyage här bra, Death in Freeport är ok.MVHMagnus

Rev

Warrior

Jag har för mig att det rekommenderas i Rappan Athuk I att rollpersonerna bör vara runt nivå 4-5 för att överleva de första delarna...

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Hepp! Du har nästan rätt

Kollade nu när jag kom hem från jobbet. Level 3 ska gruppen vara på, gärna sex rollpersoner. Ganska saftigt alltså.

Men, då gör man så här: spelar Wizard's Amulet från www.necromancergames.com, trallar sedan vidare till Crucible of Freya av samma företag, och SEN Rappan Athuk here we come.

Borde passa alldeles utmärkt. Om man nu köper deras slogan "3 edition rules, 1st edition feel", eller med andra ord, gammal hederlig dungeon-bashing, fast med mer intelligens bakom designen än man brukar se.

MVH

Magnus

Igge

Veteran
Tack för svaren. Finns ekologisk grotta?

Tack för era synpunkter. Jag tycker Athuk verkar lovande även om det inte är ett äventyr där det framgår varför monstren finns i grotta. Har ni koll på något sådant äventyr, eller är det att hoppas på för mycket.

Igge