Nekromanti [Äventyrssommar] Formulärfunderingar

Max Raven

T12-kultist
Har haft lite funderingar på hur Äventyrssommars formulär ska se ut. Innan jag sätter mig och gör ett "riktigt" formulär så tänkte jag slänga upp lite idéer:

För de som inte klarar mina kråkfötter:

Idé 1: Ett tudelat formulär där övre delen är namn, bild, karaktärsbakgrund etc och nedre delen är "statsen". Vik- eller klippbart.

Idé 2: Ett utskrivbart papper som man kan använda till mysterium där man kan skriva ner ledtrådar och med halva tomt för fritt skrivande, kopplingar etc.

Några tankar innan jag spenderar ett par timmar med att göra ett mer användbart formulär?

Rickard

Urverk speldesign
Det enda jag tänker på är att utnyttja det gyllene snittet så att underdelen är 1,618 gånger större än överdelen. Att bara dela någonting på mitten skapar annars ett väldigt stelt intryck.

/Han som brukar försöka använda det gyllene snittet när han skapar rollformulär

Max Raven

T12-kultist
Han said:
Det enda jag tänker på är att utnyttja det gyllene snittet så att underdelen är 1,618 gånger större än överdelen. Att bara dela någonting på mitten skapar annars ett väldigt stelt intryck.

Hm. Bara frågan vad det blir på ett a4... (Skulle tagit A5 men det blir nog lite pyttigt med en del av formuläret).

Genesis

Ni dés ni maître
Han said:
Varför? Att dela ett A4 på mitten skapar två rektanglar med samma förhållande mellan lång- och kortsida som den större rektangeln. Varför är det sämre än att skapa motsvarande relation fast i en dimension? Eller att istället gå på vad som är snyggt och strunta i matematiska förhållanden? Är det inte viktigare att formuläret ser bra ut, liksom?

Då är det kanske dags att börja bredda sig? Prova att använda pi eller roten ur två, till exempel!

/Genesis, som undrar varför folk inte tror att A4-pappret är "mystiskt" eller "estetiskt tilltalande".