Nekromanti Äventyrssommar: Mysteriemakaren

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,347
Location
Malmö
Ny version av Mysteriemakaren skapad. De som sett den tidigare kanske märker lite skillnader:


Gjort för att skrivas ut på A4, liggande format. Utskriftsversionen kommer troligen vara "vält" så att man inte behöver pillra med det.

Instruktioner: Välj eller slå de olika alternativen. Rita pilar åt vilka håll de gäller.

Typtabeller för rutor:
Skurkar:
1. Mystiska människor
2. Girig släkting
3. Snäll bybo
4. Konstig typ
5. Vetenskapsmänniska (Arkeolog)
6. Bankrånare

Bybor
1. Gammal människa
2. Bibliotekarie
3. Jägare
4. Chaufför
5. Bonde
6. Cafépersonal

Beskrivningar Folk
1. Snäll
2. Sur
3. Trött
4. Tystlåten
5. Bister
6. Cynisk
7. Glad
8. Kufisk
9. Argsint
10. Lugn

Skatt - vad
1. Guld/silverfynd (ådra)
2. Dyrbara gamla grejer (Antikviteter)
3. Rånarbyte
4. Spiongrejer (ex Mikrofilm, Försvarshemligheter)
5. Ritning på uppfinning
6. Fina gamla grejer (Kulturminnen, böcker, ...)

Skatt - var
1. I en gammal ruin.
2. På en ö.
3. Under en kulle (dags att gräva).
4. Bakom en falsk vägg i (hus)
5. Vid ett välkänt träd i skogen.
6. I en brunn.

Ledtrådar
Slå flera gånger. Placera ut dessa där gänget kan komma över dem.
1. Rostig gammal nyckel
2. Lokalhistoria om (skattens plats)
3. Sagor om rövare och skatten
4. Dagboksanteckning
5. Rykten om (skurkar)
6. Skattkarta

Kryddor
1. Skatten är EGENTLIGEN (slå en gång till eller välj en ny)
2. En av byborna samarbetar med skurkarna
3. En av byborna är den verkliga skurken
4. En av byborna eller skurkarna får reda på att skatten finns. Vem hittar den först?
5. Ett annat gäng ungdomar är ute efter skatten.
6. Den suraste bybon hjälper Gänget om det hamnar i knipa.
 
Top