Nekromanti Äventyrstävling

Magnus L

Hero
Kan inte Neogames eller forumets modaratorer anornda en tävling liknande jorgesutmaningen på DoD-forumet? Skulle nog främja äventyrsskapandet samt ge lite intressanta diskussioner.

Bra ide tycker jag...men jag är ju jag

Krille

Super Moderator
Jorgesutmaningen startades inte av Riotminds eller moderatorerna. Den startades av en helt vanlig användare. En sån som du, alltså.

Regel nummer 1 i verkligheten: vill du ha något gjort, gör det.

Magnus L

Hero
okej...

Betvivlar dock att jag, med tanke på hur slappa de flesta eonlirare är :gremwink:, skulle få in extremt få bidrag till min egenordnade tävling, och hur ska jag premiera vinnaren?

Krille

Super Moderator
"Betvivlar dock att jag, med tanke på hur slappa de flesta eonlirare är"

..."känn dig själv"? :gremwink:

"och hur ska jag premiera vinnaren?"

Du kan ju prova att skriva till Neogames och fråga om de vill sponsra din tävling?

Magnus L

Hero
känn dig själv

Ja..i de flesta fall :gremwink: dock så har jag lyckats klämma ur mig en trilogi, som faktiskt ot alla odds, tog hem priset i scenariobankens tävling. Hoppas några offrade sig och spelade den..

Okej, är det någon neogames-kille (tjej) som ser detta och känner ett oerhört sug efter att sponsra en tävling..hör av er, eller gör ett inlägg.

Magnus L

Hero
Re: sponsra Vad då sponsra

Med en valfri modul kanske...

Som du säger, vad ska man med pengar till, vi rollspelare är ju stenrika hela högen :gremwink:

Magnus L

Hero

Har du inte alla?

Jo, faktiskt :gremcool:

Nu skulle ju modulen inte vara till mig utan till vinnaren av tävlingen :gremwink:

Dina äventyr(som för övrigt är väldigt bra) tyder på de

Tackar och bockar :gremsmile:

Perenna

Swordsman

Fast sen finns äran också.

Var det inte enbart äran som var 'priset' i Jorgesutmaningen också?

Om jag nu minns rätt, så dök det bara upp två bidrag till tävlingen och det andra skrevs i all hast bara för att bidrag ett inte skulle bli automatisk vinnare.

Nä... Jag tror inte att enbart äran kommer att locka särskilt många deltagare :gremsmirk:

Magnus L

Hero
nej, tyvärr..

Näe..framför allt när de flesta bidrag (om det nu blir några) kommer hålla sån låg klass att det är skamligt....nu var jag jävligt kaxig, hoppas jag inte får äta upp det :gremblush:

Sodivra

Champion
Lägger mig i..

Besöker inte Eonforumet längre egentligen, men nu ramlade jag in här, och vill protestera lite.

Man måste inte alls ha alla moduler för att skriva ett bra äventyr, det finns väl ingen modul som handlar om hur man gör bra människoporträtt, logisk och berörande handling och.. sånt.

Det är ju det viktigaste i ett äventyr, inte vilka stats draken ska ha, och det kan man lägga in till och med i en liten byhåla som inte har monster, magiker, vandöda, eller nånting.

Visst, moduler kan hjälpa, men jag tar min chans att motverka modulhysterien. :gremwink: