Nekromanti Äventyrsuppslag (spoiler för de jag spelar med)

Baron Marak

Swordsman
En natt så dök ett äventyrsupplsag upp i min skalle. Det var likt en vision och den vägrar släppa greppet om mig. Trots att jag inte ofta varit SL så känns det som om jag verkligen måste ta chansen och göra så nu ändå för en gångs skull.

Det hela upkom efter en tids studier och ett arbete inom alkemi då jag oundvikligen kom till "filosofens sten", alltså göra vanliga metaller till guld.
Tanken är väl att någon av en ren slump lyckats komma på hemligheten bakom detta föremål och hävdar sig kunna tillverka ädla metaller utav ingenting.
Har inte riktigt undersökt det hela magiteoretiskt än... Men vem säger att det faktiskt funkar?

RP's ska bli indragna genom personliga relationer och/eller för att deras länder skickar ut dem då ingen vill att någon annan än de själv ska ha hemligheten.
I stort sett alla länder med lite underrättelsetjänst har tagit reda på denna nyhet och det är inget litet uppbåd som jagar efter denne alkemist som det handlar om.

Sen har jag ingen större aning om fortsättning. Men det verkar som gjort för lite rävspel inom gruppen fast jag behöver något som håller dem samman ändå. Något förslag?
Om ni skulle ha några vidare förslag så tas dessa emot med största tacksamhet.
Tack på förhand!

Långben

Veteran
Du kan ju dels köra med att RP kommer till ett slott där alkemisten håller till och spela ett riktigt rävspel med intriger stöldförsök och hela alltihop Det kräver dock ganska mycket av spelarna att dom verkligen rollspelar bra. Annars så kan man ju köra att alkemisten kontaktar RP att dum ska ta sig till honom(LÅNGT ut i skogen) Detta går lätt sedan ska han sälja formeln till någon akademi eller liknande men blir lite packad på ett värdshus och glappar detta leder till en vild hetsjakt för det sprids ju ganska snabbt och det är flera som vill åt formeln.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Äventyrsuppslag *L&H SPOILER*

Okej, jag har en idé på olika karaktärer.

En "ohelig allians" mellan en utsänd från Duncreigh och en från någon av Thalamurs mer "liberala" magikrater. Dessa har båda som mål att förhindra att de mer rabiata raktionerna i respektive land (i Thalamur de personer som kontrolleras av L'meas, i Legio Colonan Vytare och Consenti) får tag på stenen. Dessutom medföljer en eskort bestående av en thalask (egentligen utsänd av L'Meas för att fixa d Vises Sten för Xinus syften) och en sabrier (mördad, och ersatt av en jargisk agent, som vill förgöra sten, magiker och magikrater). Gärna kan du spela på att det uppstår vänskap "över gränserna", något som lär åstadkomma tvekan när stenen väl är i hamn.

Som ärkefiende föreslår jag det cirefaliska Sällskapet. Dessa kan dessutom komplicera L'Meas/Xinu-twisten något ytterligare.

Trevligt intrigerande! :gremsmile:

Baron Marak

Swordsman
Bara en sak...

Är mest spelare så jag läser inte L&H...
Därmed så undanbedes L&H-spoilers.
Tack!

Phelan

Hero
Ponera att stat X eller grupp Y har stenen. X/Y är hatade av alla andra stater och ingen vill att X/Y ska ha stenen. Om RP är representanter för lite olika länder tvingas de efter en stund inse att stenen är för välbevakad för att komma åt den ensamma - ie de får samarbeta. Problemen inom gruppen uppstår när de får tag på stenen - nu vill ju var och en ha den hem till sitt land.

Om du vill ha en annan twist så kan det ju tänkas att något land som har mycket guld faktiskt inser konsekvensen av att stenen skulle börja trycka ut en massa guld - inflation och kaos!! Det landet vill nog helst se stenen förstörd och alkemisten sönderhackad och spridd till Mundanas alla hörn.

Mvh / Phelan

Slarn

Excentriker
De Vises Sten

Jo, tänkte bara säga att Filosofens (eller de Vises) Sten faktiskt kan användas till att brygga odödlighetselixir också... Bara ett litet förslag till ditt äventyr... För DET vill nog många galningar mm. ha tag på!

Baron Marak

Swordsman
Re: De Vises Sten

Fast det är inte något som upptäckts än av de egenskaper som stenen/pulvret har.
Det är inte ens säkert att den fungerar. Det är desto bättre, då det bara är en sägen och en hemlighet som endast en vet receptet till. På sin höjd kan den kanske åstadkomma en glänsande yta. Men det borde vara det mesta.
Jag får se när jag får klart det hela. Då kan jag lägga upp äventyret om så önskas. Kommer nog att lägga upp det ganska samtidigt som min nya metod för mätning av flödestäthet. En fältvariant blir det, inget behov av stora maskiner alltså.