Nekromanti Åka båt

Tzam

Warrior
Jag jobbar på ett uppdrag och dom kommer kanske bli tvungen att liffta. Jag undrar om det är någon som vet vad det kan kosta att åka från Melorion till... typ Asharien???

Nja, dom kan ju alltid jobba på skeppet dom åker med. Då lär priserna minska radikalt, till ett fåtal tior kanske.

Mvh Victor Palm

I'll be back

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Jag kan inte säga något officiellt, men vi kör i alla fall så här:

Resor från typ Tiban till Talon: ~40-60 silver.
Tiban till Camard: 60-80 silver.
Camard till Calnia: ~ett guldmynt.
Ciremelo till Camard: ~lite mindre än ett guldmynt.
Camard till Ebhron: ~tre-fyra guldmynt.

Så brukar vi lägga till stallkostnad med ungefär +halva "baspriset" per häst. Om man har våldsamt mycket packning tillkommer kostnader för det också. Så två hästar och en person från Ciremelo till Camard hade blivit några snäpp mindre än två guldmynt, typ 250-280 silver.

(1 guldmynt i det här fallet = 160 silver)

Mouja

Hero
Ska DU va SL??!!

Aja... iaf så hade jag sagt lite över 200 silver... eller om det är en Cirefalier vara kapten så.. lite över 300 silver (för alla som inte är Cirefalier)

Tzam

Warrior
Det har jag aldrig sakt, men man kan ju alltid börja jobba på ett uppdrag endå... Jag fick en bra idé... och man vet aldrig, någon gång i frammmtiden kanske!!

Arvid

Warrior
Från Eon 2:

1silver/10 sjömil.
En sjömil är ca 1,8km

Alltså, linjal, miniräknare och en liten modifiering när allt är klart.

Tzam

Warrior
Tack, men jag har sett den där. Den säger ingenting om skala. Så jag kan inte ta reda på hur många mil det är från punkt A till B!!!!

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Oj. Vid en närmare titt så upptäcker även halvblinda jag (syn 0,2 för övrigt :gremwink: jag skyller på det) att det inte finns någon skala.

Eftersom att Mundana inte säljs längre så kan det bli problem med det där, men...

... om du vill ha en karta (3 A4) så kan du kanske maila CJS och fråga honom om du får beställa en separat? Jag har för mig att någon här på forumet gjorde det. Annars kan jag säga dig följande, *hämtar Mundanakartan*, att mellan Nimto och Pyramiden i Asharien så är det ganska exakt 10 mil fågelvägen. Bara att ta en linjal och sätta sig ned... :gremwink:.

Zalpurgius

Veteran
Du...kan säga att det kostar pengar...kolla längs bak i Eon II, där bör det stå vad en resa / sjömil kostar och mät sedan på mundana kartan. Hängde du med?

Zalpurgius

Veteran
Om du har tur har neogames en karta på sin hemsida. Men du kan nog köpa en karta styckvis från neo.g. Eller så köper du modulen Mundana.

Hoppas det räcker.

Mouja

Hero
Hehe... jaja...... men du vet att du måste lära dig spela riktigt först va?.. du spelade inte riktigt bra sist med din Kiriya