Nekromanti Åka ensam till Gothcon. Erfarenheter?

I år är det första gången som jag åker helt ensam och inte har något för planerat att göra (förra gången jag åkte ensam dit så arrangerade jag nämligen) Så nu undrar jag om det är några andra här som har åkt till Gothcon själva utan att boka in några aktiviteter i förväg eller egentligen känna någon på konventet? Hade ni svårigheter att hitta några att spela med?

Sodivra

Champion
Så nu undrar jag om det är några andra här som har åkt till Gothcon själva utan att boka in några aktiviteter i förväg eller egentligen känna någon på konventet?
Ja.

Hade ni svårigheter att hitta några att spela med?
Nej. :gremgrin:

Det var riktigt kul att glida runt och improvisera, men å andra sidan så var det mitt första GothCon, så allt var ju spännande. :gremsmile:

Hoppa in var inga stora problem, bara att vara vid samlingssalen i god tid så att man hinner kolla nästa arrangemang innan passet börjar, om man inte skulle få plats.

Eller så sätter man sig i caféterian och ser vilka som rekryterar/knallar iväg till ett drop-in. :gremsmile:

Snow

Swashbuckler
du kan ju skriva upp dig som spelledare i tre pass som går sent (så att du inte spoilar det du spelar själv)... det är nästan alltid brist på spelledare, tre pass så får du inträde tillbaka och ett par frukostar... mycket trevligt, har gjort det tricket själv ett par gånger.

Snow

Swashbuckler
det är klart lite lotteri eftersom man inte väljer vem man ska spelleda... jag har fått helt passiva grupper där man får spela alla roller (inklusive rollpersoner) men även helt fantastiska grupper där man bara lutar sig tillbaka och njuter av showen. Det är helt klart övervägande positivt. Kör man nattpassen så kan man alltid fråga spelgruppen om de vill fortsätta med att lira lite Kreml efteråt :gremsmile:

på gothcon brukar det vara följande taxa:
ett pass = 25% tillbaka på avgiften
två pass = 50% tillbaka
tre pass = 100% tillbaka

lätt att inse att man vill göra tre pass då!

gråhök

Veteran
Sist jag var på LinCon (det var, tyvärr, ett tag sedan sist, det blir lite jobbigare när man måste shoppa flygbiljetter och det inte är i samma land längre) var det tre pass==inget inträde och en matbiljett för varje pass man spelledde.

Snow

Swashbuckler
köper man flygbiljett känns de där två hundralapparna i inträde ganska futtiga i jämförelse :gremlaugh:
men är man entusiast

Johan K

Gammal & dryg
Att åka ensam i allmänhet..

Har åkt till 2 konvent helt ensam & inte haft något inplanerat överhuvudtaget.. & det har funkat helt ok. Man träffar alltid nån somm an lirar & sådant med.

seinet

Swashbuckler
Man hittar alltid trevliga saker att göra. Själv åkte jag till BSK bara för att lämna en pryl till Gardener förra året och det slutade med att jag stannade kvar där över natten och åkte hem efter att det stängt.

/Seinet Wintemute - Skall sova snart

Robban

Hero
Hehe, jag åker nästan alltid ensam på konvent.. i grupp. :p

Även om jag inte spelar så hemskt mycket (rollspel, vill säga) på konvent, så verkar det ju alltid finnas folk som söker spelare, så det lär inte vara några problem.

Själv kan jag inte åka i år :gremfrown: