Nekromanti Ånga! Görcoolt! :D

Storuggla

Champion
Checka in trailern och hemsidan för Steamboy! Det ser ju apcoolt ut! Eller är det bara jag som gillar steampowerengland? :gremgrin:

Storuggla, vet nu hur Magnus känner sig när en ny d20-produkt utannonseras :gremwink:

Johan K

Gammal & dryg
Tjjaa, vad ska man säga...
Funkar säkert, om man gillar den här genren... :gremcrazy:

Storuggla, vet nu hur Magnus känner sig när en ny d20-produkt utannonseras
Eller när någon DoD6-produkt skall släppas när det gäller mig.... :gremtongue: :gremwink:

Man Mountainman

Storsvagåret
Gahhh!!! Ånga... gör... inte... automatiskt... något... coolt! :gremcrazy:

Nä, men allvar, är jag verkligen den enda som tycker att Steampunk börjar kännas lite gammalt?

Bunny

Crazy like a fool
Här får du en redig zeppelinare: ANT

:zeppelinare:

Den fylls inte av ånga utan gas, så ryck upp dig!

Storuggla

Champion
"Nä, men allvar, är jag verkligen den enda som tycker att Steampunk börjar kännas lite gammalt?"

Kan bara tala för mig själv och jag har altid gillat ånga. Trubblet är att det inte finns så mycket bra ånga. Den mesta ångan är bara sunk med en bit ånga fastnitad (och den snubben som nitat fast en bit ånga vid något är en rediger fysiker!). Så mer bra ånga, säger jag bara!
Fast slavpunk finns det för lite av också.

Storuggla, igelkotten tittar bort

Troberg

Sinister eater
Kan bara tala för mig själv och jag har altid gillat ånga. Trubblet är att det inte finns så mycket bra ånga. Den mesta ångan är bara sunk med en bit ånga fastnitad (och den snubben som nitat fast en bit ånga vid något är en rediger fysiker!). Så mer bra ånga, säger jag bara!
Grejen är att det inte räcker med ånga. Man måste ha eld och tjock svart rök också. Man måste ha gjutjärn och blänkande mässing. Man måste ha stora kugghjul, hävstänger, pistonger, visslande ventiler och så vidare. Då kan det bli bra.

Storuggla

Champion
"Grejen är att det inte räcker med ånga. Man måste ha eld och tjock svart rök också. Man måste ha gjutjärn och blänkande mässing. Man måste ha stora kugghjul, hävstänger, pistonger, visslande ventiler och så vidare. Då kan det bli bra."

Jovisst, stora kugghjul i all ära, men för egen del rockar jag loss på min tekokare.

Storuggla, håller dock med

walium

Ganska töntig, faktiskt
Ångpojken!

Tja, titeln är så lam så att jag nästan känner mig tvingad av vid något tillfälle se filmen. :gremsmile:

Och bara för att jag inte har sagt det på länge: näsjazzande tapir- och gåskonspirationer.