Nekromanti År 2010- vad händer?

!Paxen

Swashbuckler
Detta år har ju varit ett väldigt överraskande år med en Obama som får fredspriset och en Woods som troligtvis kommer förlora ett par sponsorer. Visst, finns mer som har hänt, men det är väl det man kommer att komma ihåg.
Nåväl, frågan är som sagt: Vad kommer att hända 2010?

Förutom ett Riksdagsval där det hela tiden kommer att ändras potentiell vinnare (Röda blocket leder, Alliansen leder) så kommer en politisk ledare avslöjas ha betalat en polsk transvestit-hora pengar för att gå på fest. En stor artist kommer att avslöjas vara SD-sympatisör, vartefter fler blir medlemmar. När det avslöjas att Magnus Uggla är sympatisören så lämnar dom flesta partiet, bl a Partiledaren Jimmy Åkesson.

Efter en väldigt tråklig sommar med endast 12 grader i solen så kommer det att satsas stora pengar på att förstärka Global Uppvärming. Per Gessle kommer att satsa stora pengar på ett eget bevakningsföretag som ska övervaka persondatorer och kommer att begära skottpengar av staten.

Så, vad tror du om nästa år?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag tror att det kommer att puttra på ungefär som vanligt. Ipodarna blir mindre, befolkningen i världen ökar, ingen gör nåt åt klyftorna, nåt av de identiska blocken vinner valet...

tull

Hero
jadu

Kristdemokraterna går i pridetåget, Folkpartiet driver emu-medlemskap som stark valfråga och Miljöpartiet minskar i opinion efter att nya sråkrör utsetts. I världen minskar fattigdomen och befolkning precis som levnadsstandarden ökar i Asien, Afrika och Sydamerika. Nya kändisar börjar blogga, gamla kändisar slutar blogga. Men hopp finns eftersom Neogames efter smart management arbete omorganiserat sig och tagit hjälp av glesbygdsstöd ifrån EU samt Nutek vilket leder till att rollspelssverige får se en EON offensiv i form av Modulerna Mundana Bestar, Jargien, Damarien, Västlandet, Sylfens Vrede 4 & 5. I slutet av året annonseras det om att EON 4 och demoner kommer att komma ut till julhandeln men pga kungliga postverket så kommer de kunderna till hands den 3 januari 2011 och kvalar därför in på 2011 års lista tillsammans med de romaner man velat ge ut tidigare.
Krank kommer ut som Broderskapare efter att ha inlett ett förhållande med en kvinna ifrån Livets ord och Vitulv vinner priset som både årets manliga och kvinnliga forumpersonlighet.

:gremwink:

/Herr Persson med glimten i ögat

Ond bråd död

Swashbuckler
Sd kommer in i riksdagen Kd åker ut. S+V+Mp bildar regering. Piratpartiet byter namn till ipartiet och kommer inte in i riksdagen.

En politisk skandal presenteras lämpligt till valet.

Iran revolterar och blir med tiden ett lyckligt sekulariserat land.

Dollarn faller när Euro blir ny oljevaluta.

Saab läggs ner.

Fler rollspel tar efter Wfrp3 och spelplan blir ett måste för riktiga rollspel. Indievågen ebbar ut när alla nya idéer tagits över av tradspelen.

Tsunami eller liknande katastrof drabbar nåt litet örike. Global uppvärmning får skulden.

Den första Cyborg-ninjan aktiveras.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Herr Persson said:
och tagit hjälp av glesbygdsstöd ifrån EU samt Nutek vilket leder till att rollspelssverige får se en EON offensiv
Du förutspår alltså att Nutek återupplivas 2010?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
OBS! Ej OT

Gordeg said:
HJK said:
Indievågen ebbar ut när alla nya idéer tagits över av tradspelen.
Hände inte det redan 2009?
Jag vill egentligen inte paja en väl fungerande OT-diskussion genom att blanda in rollspel, men jag är nyfiken på vilket eller vilka spel du tänker på?

/tobias

Arfert

Facit
För att vara tråkig; det mesta blir stadigt lite bättre i världen, men ingen skriver om det eller gör TV-reportage om det, för det säljer inte "lösnummer" eller ökar tittarsiffror.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Arfert said:
För att vara tråkig; det mesta blir stadigt lite bättre i världen, men ingen skriver om det eller gör TV-reportage om det, för det säljer inte "lösnummer" eller ökar tittarsiffror.

Ord. Vad han sade.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
På tal om lösnummer gör jag följande förutsägelse: Aftonbladet och Expressen upphör att existera som tidningar och övergår till att bli "dagens Wallander-DVD", med en liten dokusåpa-bilaga så att folk får veta om bonden har hittat någon fru ännu.

/tobias

Storuggla

Champion
"Aftonbladet och Expressen upphör att existera som tidningar och övergår till att bli "dagens Wallander-DVD", med en liten dokusåpa-bilaga så att folk får veta om bonden har hittat någon fru ännu."

Suck, du är så hopplöst 2009. Den nya vågen är Fånge söker fru.

Storuggla, bojkott av ballonger

Organ

Out of time, out of mind
Storuggla said:
"Aftonbladet och Expressen upphör att existera som tidningar och övergår till att bli "dagens Wallander-DVD", med en liten dokusåpa-bilaga så att folk får veta om bonden har hittat någon fru ännu."

Suck, du är så hopplöst 2009. Den nya vågen är Fånge söker fru.
Nästa logiska steg antar jag är en dokusåpa där man hjälper Armin Meiwes att hitta ett nytt offer.

/Anders

Gordeg

Hero
Re: OBS! Ej OT

Gurgeh said:
Jag vill egentligen inte paja en väl fungerande OT-diskussion genom att blanda in rollspel, men jag är nyfiken på vilket eller vilka spel du tänker på?
Frågan är vilka spel jag inte tänker på. Alltså, de "stora" indiespelen som Dogs in the Vineyard och TSOY börjar få några år på nacken nu, och jag vet inte om något nytt indiespel som är hett.
Samtidigt börjar de kommersiella spel som har hämtat idéer från Forgespel och liknande bli fler. Noir är väl ett uppenbart exempel, och tunga spel som D&D4 och WFRP3 är ogenerat gamistiska - sån renodling av ens spelidé fanns väl egentligen inte före indievågen, tidigare försökte alla spel spänna över hela skalan, mjuk stårytelling, hård simulering, allt skulle in i samma bok.
Så jag tycker att det verkar som att HJK´s framtidsvision redan är här. Det är bara min personliga ödmjuka uppfattning.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
OT: Nästa stora indie?

Jag tror att Diaspora kan bli stort, det är mycket snack om det just nu iaf.

Mogger

Hipsteranka
Re: OBS! Ej OT

Gordeg said:
...och jag vet inte om något nytt indiespel som är hett.
:gremsmile:

Buzz:
Lady Blackbird, Diaspora, S/Lay w/Me, Danger Patrol, Fiasco, Freemarket m.fl

Jag vet inte, men jag tycker att det finns massor av spel som är a)ordentligt hypare eller b)verkar spelas väldigt mycket eller c) både och. Indie är alltid hett, för det är coolt. :gremwink:

tull

Hero
Hehe, nej det gör jag inte men uppväxt i en by på ca 80 personer med 24 företag så sitter "nutek & länsstyrelsen de klappar med ena handen och slår med den andra" snacket i.

Enligt wiki så heter det numera tillväxtverket men mig veterligen så är det länsstyrelsen som har hand om strukturfonderna.

!Paxen

Swashbuckler
Arfert said:
Jovisst, världen blir bättre och bättre (om nu man inte anser att FN och andra stora organisationer och förbund har fel.

Om det är så att man vill göra en osarkastiskt förutsägelse eller om man inte har humor överhuvudtaget så får man göra det.

Möller

Hubert Hortlax
Boken Svenska Kulter av Anders Fager får flera uppföljare, varefter hela landsbyggdssverige blir kultister. Partiet 'Den Svarta Getens Avkomma' bildas och intar stockholm i en blodig kupp. Perioden som av världssamfundet kommer att kallas "The Call of Shub-Niggurath"

Samtidigt visar forskare att Maya-indianerna räknade fel på 2 år. Shub-Niggurath anländer och världen går under.