Nekromanti Årets felskrivning

Rosen

Myrmidon
Eller, okej, förrförra årets.

Vet inte om det har noterats förut, men here goes: Jag satt häromkvällen och bläddrade igenom gamla konventsfoldrar. När jag så kikade i utskicket för LinCon '02 kastade jag ett getöga på texten till Western figurspelet, och läste...

"Det var hetare än i helvetet i den lilla pueblon, precis på gränsen till Mexico. Byborna hade för länge sedan låst in sig i sina hus och bommat igen fönsterluckorna, allt för att undvika att bli träffade av en försupen kula."

En förSupen kula... Krutrök och spritångor, ammon är alkoholiserad!
Det brukar ju vara samma text varje år, så jag kollade de angränsande årens foldrar. Till LinCon '01 stod det "förlupen", som sig bör, och '03 hade de ändrat tillbaks det till "förlupen" igen; det är bara i foldern från '02 som det står så där.

Så, någon som lirade figurspelet det året och såg om skotten gick vingligare än vanligt..? (-:

--
Åke

Tobias Eliasson

Veteran
Haha, vilken underbar felskrivning! :gremgrin:

Inför GothCon XXVIII slängde vi för övrigt ihop en ny foldertext:
"Dra ner Stetsonhatten i pannan, spänn på dig revolverbältet och rid iväg i solnedgången för snart är uppgörelsens timma slagen. En eldstrid närmar sig obönhörligt och när krutröken skingrats finns bara en person kvar. Kommer det att vara du?"

Johan K

Gammal & dryg
Humor !! (ANT)

Hehehe !
Sådär lite småskoj faktsitk !!