Nekromanti Årets grej nästa helg, någon mer?

RasmusL

Champion
SK nästa helg, så jääääävla fett! Någon mer som ska på årets mest lovande rollspelskonferens?

RasmusL

Champion
Inte en enda härifrån? :p En fyra dagars spelmakarkonferens med starkt teorifokus och besökare från ett trettiotal länder, what's not to love!?

Krille

Super Moderator
RasmusL;n163516 said:
Inte en enda härifrån? :p En fyra dagars spelmakarkonferens med starkt teorifokus och besökare från ett trettiotal länder, what's not to love!?
  • Kalendermässig närhet till GothCon (nån måtta får det vara)
  • Familjestuff och bostadsrättsföreningsstuff
  • Deadline för grunks som ska produceras
  • Lekbudgeten för månaden är uppbokad
  • Ingen som helst förvarning
Sen kan jag nog komma på ett par saker till att inte älska om jag får ta en kaffe först.

RasmusL

Champion

[Hmm, jättekosntig dubbelpost pga den "prenumerationer"-grejen...

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Wow. Jag är sjukt imponerad av upplägget. Och råkar man bo i antingen sverige eller finland verkar ju researangemanget vara så gott som kirrat redan, om man nu inte vill lägga lite extra för att ta del av deras vecka i finland som också verkar trevligt.

Men enligt programmet verkar det vara väääääääldigt mycket lajv. Hur mycket är det som kan vara intresse av någon som inte är intresserad av lajv eller ens lajvartat rollspelande?

Hydran

Veteran
Ser framemot Kp nästa år. Norge låter trevligare än Finlandsfärja.

RasmusL

Champion
Rymdhamster;n163533 said:
Wow. Jag är sjukt imponerad av upplägget. Och råkar man bo i antingen sverige eller finland verkar ju researangemanget vara så gott som kirrat redan, om man nu inte vill lägga lite extra för att ta del av deras vecka i finland som också verkar trevligt.

Men enligt programmet verkar det vara väääääääldigt mycket lajv. Hur mycket är det som kan vara intresse av någon som inte är intresserad av lajv eller ens lajvartat rollspelande?
Jag skulle säga att det kan vara ganska mycket intressant, det är många programpunkter som inte har att göra direkt med den "fysiska" delen av spel, och konventet drar allt från bordsrollspelsmakare till musikalregissörer till lajvarrangörer till performance art-folk som inte ens vet vad lajv är. Och de kommer tillbaka, år efter år :)