Nekromanti Årets julkalender

Gardener

Champion
Så har det då åter blivit den första december och likaledes även första advent. Vi har därför ställt upp vår adventsstake och tänt det första ljuset samtidigt som vi har öppnat den första luckan i årets rollspelskalender. När jag tittade ut genom fönstret nyss såg jag att snön föll här i Uppsala och så har det även gjort här på sidan.

Hoppas ni gillar årets julkalender och ser fram emot varje ny lucka!

Rising

Vila i frid
Wow! Det blev en i år igen!

Jag glömmer alltid bort att tacka dem som skickar in sitt material till Julkalendern, men det här året skall jag vara tidigt ute med att annonsera min tacksamhet.

Det är skithäftigt att folk blir färdiga med grejer och delar med sig av dem. Det är alltid roligt att se vad folk har pillat med, även om jag inte alltid har direkt användning för materialet.

Dessutom är det en fantastisk trevlig service från rollspel.nu att samla in allt material och presentera det på detta mysiga sätt. Det är sannerligen stämningsfullt.

Så tack, tack, tack, alla som på ett eller annat sätt bidragit till årets julkalender. Ni är toppen!

/Riz

Gardener

Champion
Re: Wow! Det blev en i år igen!

Jag instämmer med föregående talare, det är fantastiskt att så många kan hjälpa till att få en så trevlig händelse. Vi är väldigt tacksamma för alla som är med och hjälper till med kalendern, det kan aldrig sägas för ofta. Sanningen är att jag fram tills alldeles nyss var väldigt osäker på om det kunde bli något, men just nu ser det ut att bli den bästa kalendern hittills.

Johan K

Gammal & dryg
Instämmer !!

Håller med dig om att vi ska tacka dem åxå ! Det är tur att vi har alla som har en sådan skaparglädje !

För den delen, Rising ! Vad i hela helsingland är det för sjuk avatar du har ????? :gremconfused:

Balderk

Swashbuckler
Re: Instämmer !!

För den delen, Rising ! Vad i hela helsingland är det för sjuk avatar du har ?????

Den är ju asschysst ju! En av de häftigare jag hart sett faktiskt (även om jag gillade den som var före den förra :gremsmile: den där han såg riktigt ond ut!)... Trevlig parodi på betygsystemet också!
Det där måste jag säga att du har gjort bra Rising... (orkade inte med ett utropstecken till :gremwink: )
Hade nog gett dig en femma för den om jag inte hade satt betyg på dig redan... :gremsmile:

/Herr Balderk, överanvänder utropstecken ibland :gremsmile: Smileys också för den delen :gremsmirk:

Johan K

Gammal & dryg
Cool ja, men..

Den är i vilket fall det sjukaste jag sett på LÄNGE !!!!!!!

Rising

Vila i frid
Sjuk avatar [OT]

"För den delen, Rising ! Vad i hela helsingland är det för sjuk avatar du har ?????"

Det är en bild på mig som visar hur jag hade sett ut om jag hade fötts som harpooka. Harpookor kommer det finnas i CCC, vilket alla balla katter förstås redan visste.

Nå, jag måste lobba för att komma upp på fyra stjärnor igen.
De där förrädiska skumraskfigurerna på Neogames
drog ju mitt namn och anseende i smutsen förut, men nu ska jag ta krafttag för att nå toppen igen!

*Det bra med magplask-affären var att jag fick en massa röster, och nu är det inte så stort avstånd mellan mig och Krille igen. Om jag bara kunde komma upp på fyra igen (har klarat det förr. Minns ni?) så vore lyckan total*

/Rising
som förstås inte tar det här med betyg så allvarligt, men det var ju ett roligt uppslag för en avatarkampanj, så förvänta er en massa betygfiske från mig riktat mot alla nya användare ett tag framöver. Hmm, Gemeniforumet har jag inte varit inne på...

Balderk

Swashbuckler

Trevligt att den verkar bli den bästa... det är ju trots allt min första jul som användare här... :gremsmile:

Men detta var inte skälet för mitt tredje inlägg i denna tråd.. Nej, jag undrar om ni har ändrat tillbaka juldesignen eller om det bara är cp med min dator... förrut var jag hos en kompis och då stod "prenumera på codex" lite trevligt vitt och juligt sådär, men nu är jag hemma och då är den texten som den alltid varit, dessutom är det ingen snö på codexloggan heller, men jag är osäker på om det ska vara det eller inte...

/Herr Balderk, undrar om det är något han kan fixa själv...

Balderk

Swashbuckler
Re: Sjuk avatar [OT]

Och jag som trodde att du försökte driva med betygssystyemet! Ack så fel jag hade!

Rising: Röstfiskaren... Det är vad jag ska börja kalla dig din lille filur!

/Herr Balderk, totalt seriös :gremgrin:

Balderk

Swashbuckler
Re: Cool ja, men..

Jo, det kanske jag kan hålla med dig om... Men sådär jättesjuk är den väl inte? Iofs lär det finnas få avatarer som är lika sjuka...

/Herr Balderk, gillar fortfarande sin Chinchilla avatar han fått av snälla [color:\\"#009999\\"] Arvidos [/color] :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
Finns det NÅN som är lika sjuk ??? (ANT)

Jag tor inte att det är NÅN som tar ifrån Rising priset för sjukast avatar

Johan K

Gammal & dryg
Okey !!

Se där ja....
Fixar du en avatar som är sjukare en den du har. Så kommer iaf jag att avguda dig för ALL framtid, jag lovar.. :gremtongue:

Sodivra

Champion
Du bad om det!

Nu måste jag leta upp en RIKTIGT sjuk avatar bara för det..

PS: Balderk, du kanske borde ha en lila toning på listen istället, som matchar chinchillans öga? Hmm? Think about it..

Balderk

Swashbuckler
Re: Finns det NÅN som är lika sjuk ??? (ANT)

Sereg kanske? Den är i alla fall epileptisk...

/Herr Balderk Gammelgnu :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
Det här kan bli kul... (OT)

Vi lanske ska & göra en tävlnig elelr en poll om sjukast avatar..

Balderk

Swashbuckler
Re: Du bad om det!

PS: Balderk, du kanske borde ha en lila toning på listen istället, som matchar chinchillans öga? Hmm? Think about it..

Jo det kanske skulle va något! Bara du har tid så...

/Herr Balderk, skulle fixa det själv om han kunde...

Balderk

Swashbuckler
Re: Det här kan bli kul... (OT)

Vi lanske ska & göra en tävlnig elelr en poll om sjukast avatar..

Haha! Det vore något det... :gremsmile:
Fast en poll skulle nog inte funka så bra... Rising skulle nog vinna.... Det är förutbestämt

/Herr Balderk, skulle nog inte orka delta i en tävling heller...

Krille

Super Moderator

"undrar om det är något han kan fixa själv... "

Förmodligen. Med största sannolikhet så beror det knasiga på att din webbläsare har de gamla bilderna i cachen. Ladda om hela faderullan på det hårda sättet (vill minnas att det är skift+F5 i MSIE) så ska det nog ändras.

Gardener

Champion

Det är din browsers cache som spökar, som vanligt vid dylika problem är det bara att hålla nere skift-tangen och klicka på Uppdatera. Det går även bra att gå in på internet-inställningarna och rensa cachen.

Johan K

Gammal & dryg
Fet cahns för det ja.... (OT)

Fast en poll skulle nog inte funka så bra... Rising skulle nog vinna.... Det är förutbestämt

Jadu, det skulle han nog göra ja.... Utan problem !!