Re: Vanskligt att prata om realism
Det där är en miss med mitt DoD-system, men i mitt nya system för mitt eget rpg "Korrosion" tänkte jag mig täcka det där med regler också. Du får helt enkelt spendera initiativpoäng på att ställa dig i olika ställningar, alla med olika luckor och styrkor.
Du har tagit på dig en jättelik uppgift, det ska du ha all ära för. Hoppas det går bra, jag skulle gärna vilja se systemet när det är klart.
Det du gilar att reglerna gör för dig (bestämma när någon skall slå, hur han skall slå osv)
Ooops, det var inte så jag ville framstå. Min åsikt är man ska välja system efter vad man vill uppnå. Ibland vill jag ha "lösa" system, ibland vill jag ha snabba system och ibland måste det vara realistiskt.
Mitt nya system kommer däremot ta upp den bristen du påpekar här. Annars är väl Korrosionssystemet mest känt för att stycka upp handlingar i segment om 0.5 sekunder, vilket säger en del om dess syn på detaljrikedom.
Låter som nivån på Phoenix Command, där har man 0,5 sekunders ronder.