Nekromanti Åsikter Om Färdigskrivna Äventyr.

Lycan

Hero
Hejsan.

Som ni kanske vet har Neogames tryckt tre scenarion, i kronologisk ordning (eller öh, jag vetefan) Sorgernas Brunn, Regnsynd och De Fördömdas Sista Hopp.

Så nu vill jag av blandad anledning ha lite pejl på vad folk tycker om dessa vansinniga odyseér. Jag har tittat på gamla inlägg rörande ämnet, så bomba mig inte med "sök-din-jävel!"-inlägg. Hur som helst vill jag styra ämnet, för att på så vis skapa ett informationsflöde som gagnar mina knepiga syften...

Till frågorna!

Roligaste frågan först: Vad var bra med dem? Helt jävla perfekt, jättebra, ganska bra eller bara lite bra. Mycket viktigt fråga.

Mest konstruktiva frågan: Vad hade kunnat göras bättre? Också mycket viktigt.

Hemska frågan: Vad var dåligt, jättedåligt, värdelöst, avskyvärt, korkat, fånigt et cetera et cetera. Den biten brukar ni minsann vara bra på era hemskingar!

Applicera sedan ovanstående frågeställningar på:

#1 Handling.
#2 Stämning.
#3 Spelbarhet.
#4 SLP'er.
#5 Helheten.
#6 Sådant Lycan har glömt den satans klanten.

...så har ni gett Lycan en jättefin julklapp! Och det vill ni. Jag vet att ni vill.

God jul! Gott nytt år! Var nu pigga på att dela med er av alla era åsikter som jag vet att ni har! - Lycan

Yvian

Warrior
Min borg i Consaber, på Uriens högland nära Narekh
Jag måste säga att jag tycker att det mesta med dom fördigskrivna äventyren är bra. Det enda som jag oftast saknar är bilder på alla slp (kan tänka mig att det inte är så högprioriterat), men annars är jag väldigt nöjd med allt. En sak som skulle kunna vara bra är att ha med en (separat) karta över området/områdena som berörs i äventyret.

/Yvian, som är allmänt kartkåt :gremtongue:

Musashi

Veteran
Ju mer som finns beskrivet i äventyret desto mer underlättar det för spelledaren, skulle därför vara kul med bilder på slp, dessa kan ju ändå ändras om inte spelledaren är nöjd med dem. Spelleder inte så ofta men när jag gör det har jag ofta tänkt ut ganska klara karaktärer som jag använder mig under rollspels mötet.

Jag skulle gärna se lite mer stämnigsfulla moduler till eon som passar bättre in på ett spelmöte i mundana istället för att det ligger massa böcker med snygg (kan diskuteras), modern design på bordet.

Magnus L

Hero
Jag skulle gärna se lite mer stämnigsfulla moduler till eon som passar bättre in på ett spelmöte i mundana istället för att det ligger massa böcker med snygg (kan diskuteras), modern design på bordet

Kolla på encykolpedia...snygg!

Musashi

Veteran
har sett bilder på neogames hemsida men har inte boken, men den verkar bättre. Jag önskar nu att fler böcker följer det mönstret, även om jag tror neogames kommer att fortsätta me dsin gamla design.

Conan

انتفاضة
Jag har läst sorgernas brunn och spelat regnsynd och är mycket negativ.

Sorgernas brunn är ett riktigt dåligt äventyr, som bygger på en väldigt enkel och tråkig intrig. Det är väldigt low-fantasy och även om man gillar det, så är det ett stort minus att hela äventyret är så ström linje format ( man går dit sen dit, sen dit, sen klart )...

Regnsynd har jag spelat och tyckte betydligt bättre om, men jag tycker det är lite dåligt att släppa ett sådant miniäventyr. Det borde varit inkluderat i grundreglerna eller finnas på hemsidan eller nåt liknande och inte få sig en egen modul.

Det är tråkigt att NeoGames släpper så få äventyr, men än tråkigare att de dem släppt varit så usla.

Ceram

Hero
Sorgernas brunn...

Sorgernas brunn är ett riktigt dåligt äventyr, som bygger på en väldigt enkel och tråkig intrig. Det är väldigt low-fantasy och även om man gillar det, så är det ett stort minus att hela äventyret är så ström linje format ( man går dit sen dit, sen dit, sen klart )...
Jag håller inte med här. Sorgernas brunn var inte det mest imponerande jag läst men det var mycket roligt att spelleda och, enligt mina spelare, även att spela. Att äventyret är strömlinjeformat gjorde inte så mycket tyckte jag eftersom det fortfarande fanns utrymme för improviserade inlägg på de flesta ställen.

Yvian

Warrior
Min borg i Consaber, på Uriens högland nära Narekh
Re: Där skuggorna ruva är bäst hittils!!! [ANT]

Jag vill bara lägga till, nu när vi pratar om bra äventyr, att kalender-äventyret "Där Skuggorna Ruva" (lucka 9 tror jag de va...) är det hittils bästa enligt min mening. Det är fritt att leda, och just att det finns flera händelser beskrivna, så man kan slänga in dom efter behov. Jag tycker att det är det hittils bästa äventyret, och eftersom det är gratis så är det ju ännu trevligare :gremgrin: