Nekromanti Åter ladda

PimPim

Veteran
Kna man recharga en stav i D&D3 eller är den bara att slänga när du har gjort slut på charges. Satt och läste DM guiden och hittade inte ett s**t om det, så frågan är, är jag blind eller eller har dom glömt, struntat i den reglen.
Jag vet att det gick i AD&D, så jag tar förgivet att det går i 3ed eller.

Oldtimer

Slava Ukraini!
Kna man recharga en stav i D&D3 eller är den bara att slänga när du har gjort slut på charges.
Eftersom det skulle kosta precis samma (guld och EP) att ladda om den som att tillverka en ny, spelar det ju liksom ingen roll vilket man gör.

/Mikael

Boobis

Warrior
En wand kostar väl hälften av initialkostnaden att ladda upp. Gäller detta inte stavar eller har jag fel?

-J

Staffan

Myrmidon
Jag tror att en stor anledning till att det gick att ladda upp stavar/spön i AD&D var att de var så jämrans snorjobbiga att tillverka, så man ville att de skulle vara lite mer permanenta. I D&D3 är det rätt lätt att tillverka magiska föremål (Om man vill ha en wand som spottar 6d6-fireballs är det "Köp prylar för 6750 gp, lägg 540 XP och jobba i två veckor" i stället för "Dräp en gammal röd drake, karva dess revben till ett spö, låt den ligga i ett magmabad på eldplanet i en vecka"), vilket gör att det inte är så farligt om de man har tar slut.

Magnus L

Hero
Det var säkert en husregel någon SL körde med

Och den är väl ganska rimlig..snabb och bra lösning.