Nu ska jag väl länka till den tråd som min i princip baseras på.
Nu över till mina egna tankar, som ni som läser länken ovan snabbt kommer märka är starkt influerade av den:
Äventyret (som jag väljer att kalla det, byt ut mot valfri term du gillar om det sticker i ögonen.) är det som utespelas under rollspelsmötet. Om jag skulle berätta för någon om vad som hände på förra spelmötet så berättar jag inte äventyret. Jag kommer automagiskt och utan att egentligen tänka på det lägga tonvikt på de sakerna som jag tycker är intressanta och därmed få det att verka som om att spelet cirklade runt de sakerna.
Detta tror jag kan vara ett ganska bra verktyg för att få reda på vad en spelare tyckte var viktigt i den föregående sessionen, och jag planerar att använda det under kommande sessioner. Då kommer jag helt enkelt att börja med att be spelarna att återberätta föregånde session, en efter en. Vad de lägger tonvikten på säger mycket om vad de tyckte var viktigt.
Så över till det som ska disskuteras:
Är detta sant? Funkar det så?
/marcus
Nu över till mina egna tankar, som ni som läser länken ovan snabbt kommer märka är starkt influerade av den:
Äventyret (som jag väljer att kalla det, byt ut mot valfri term du gillar om det sticker i ögonen.) är det som utespelas under rollspelsmötet. Om jag skulle berätta för någon om vad som hände på förra spelmötet så berättar jag inte äventyret. Jag kommer automagiskt och utan att egentligen tänka på det lägga tonvikt på de sakerna som jag tycker är intressanta och därmed få det att verka som om att spelet cirklade runt de sakerna.
Detta tror jag kan vara ett ganska bra verktyg för att få reda på vad en spelare tyckte var viktigt i den föregående sessionen, och jag planerar att använda det under kommande sessioner. Då kommer jag helt enkelt att börja med att be spelarna att återberätta föregånde session, en efter en. Vad de lägger tonvikten på säger mycket om vad de tyckte var viktigt.
Så över till det som ska disskuteras:
Är detta sant? Funkar det så?
/marcus