Nekromanti Återkommande forumträffar?

seinet

Swashbuckler
Vad sägs om idén att bestämma en dag i månaden (exempelvis första lördagen i månaden) där vi anordnar forumträffar. Det kan vara en pubkväll, spelkväll eller något annat liknande.

/Seinet Wintermute - Har för lite att göra på helgerna :gremtongue:

Johan K

Gammal & dryg
Vore trevligt !

Jajamen, det hade ju varit en trevligt nöje !
Jagmenar, att ta en öl elelr 2 på piben är trevligt, att speal spel är ju minst lika trevligt.
Så för min del så skulle det vara trevligt med nått sådan här i Lund.

Gardener

Champion
La ner det då sommaren var på väg, men det kanske är dags att försöka få igång nåt igen. Vilka är intresserade?

Hellzon

Långsamma Vargen
Gardener said:
Vilka är intresserade?
Jag! Jag! Jag! Jag! Jag! Jag! Jag! Jag! Jag! Jag! Jag! Jag! *hoppa och studsa* :gremgrin:

Men seriöst, det var ju en soft ide från Seinet.

/Hellzon - både skåning och norrlänning

Feliath

Swashbuckler
Jag är på, precis som förra gången. Fast nu kommer jag förstås bo i Stockholm ett tag, men jag försöker gärna haka på ändå.

/Feliath — temporary expatriate

Gardener

Champion
Forumträffar i uppsala

Om det ska vara som återkommande forumträff kanske det är bättre att träffas på ett fik eller nåt? Finns en uppsjö i kvarteret runt där jag bor, bland annat ett i mitt hus som har gott om plats.

Vilka dagar passar då? Tisdag eller Torsdag kanske?

Troberg

Sinister eater
Allt utanför Skåne är Sudeten-Skåne [NT]

Hur stavar man "Lebensraum" på skånska?

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Norrut är

bara en känsla för hur saker förhåller sig.... Han befinner sig i Göteborg, dvs tämligen långt ner i de södra delarna av Sverige. Jag befinner mig i Smara (i princip strax öster om Stockholm för de som inte känner till detta eller vill tolka mig till arabvärlden där det enda andra av mig kända Smara finns) och sedan finns det en god del av Sveriges avlånga land norr om min placering....

Hens min tolkning att vi i de norra (i förhållande till Göteborg då) är också intresserade av möte av folk som frekvent återbesöker rollspel.nus ädla fina sidor...

Något mer?

Olle Linge

Snigel
Linköpingsgänget, kom igen nu!

Jag föreslår återkommande forumträffar sista söndagen i augusti vart fjärde år. Hur låter det?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: Linköpingsgänget, kom igen nu!

Helt underbart, var det i kväll vi skulle träffats?
Nej, det är en hel vecka kvar. (Edit: Såvida man inte läser vad Snigel faktiskt skrev förstås, då det visar sig att han talade om förra månaden. Kommentaren nedan kvarstår dock.)

Nackdelen med Snigels datumförslag är att det är stor risk att man kommer diskutera politik, och hur produktivt är det? :gremgrin:

/tobias

walium

Ganska töntig, faktiskt
Går inte för mig

Jag har som tradition att förlösa ett barn (och bara ett, inte två eller tre) just vid denna tidpunkt varje år. Efter min stadskupp 2007 så kommer dessutom både söndagar och augusti vara avskaffade (jag funderar fortfarande på vad jag ska göra med fyra och år).