Nekromanti Återupplivning av de döda

vanti

Veteran
Hej och hallå... var ett hefla tag sen jag var här (ävenså ett hefla tag sen jag spelade rollspel) så jag vet inte om detta har blivit löst men sist jag var här så minns jag att jag hittat ett problem med återupplivandet av personer som dött av förblödning. Om jag inte missminner mig så hade det nått att göra med en kvarleva från Eon där ju återupplivning inte vållar några problem. Hursomhelst så var det nått i stil med att när man blödde ymnigt och slutligen svimmade så behövde man inte slå något dödsslag förän någon försökte väcka personen. Men om personen då misslyckas och man har tänkt återuppliva henem (könlöst ord) så vet man inte hur länge personen varit död och får därmed problem eftersom det är en faktor i svårighets-slaget...

Tänkte höra om detta fått en lösning antingen i NO eller här på forumet?

Hur går det föresten med RipperDoc och hans ätande av hatten.... är det nån som klagat på NO än? ;)

//vanti - "Quidquid latine dictum sit altum viditur"

G

Guest

Guest
" så vet man inte hur länge personen varit död "

va? :C) du måste nästan hålla reda på det för att vetta hur mycket personen har blödit.

"Hur går det föresten med RipperDoc och hans ätande av hatten...."
kängorna. inte hatten. och jag tycker att det har klagats en djävla massa på NO. fast det beror mycket på hur man definierar klaga.

Sereg_UBBT

Swashbuckler
"och jag tycker att det har klagats en djävla massa på NO. fast det beror mycket på hur man definierar klaga. "

Sant. Men några "riktiga" klagomål har väl allt kommit fram? Annars kommer jag med ett: Det är för mycket vapen i NO! /images/icons/smile.gif

Tegrevan

Veteran
För...

...mycket vapen i förhållande till sprängmedel i sådana fall, annars saknar jag inget i modulen...