Nekromanti Återupplivning

Douggie

Warrior
Fråga: Den biotropiska effekten ge liv återupplivar någon. Hur avgörs det vad som vaknar upp då? Är det kroppens originalsjäl eller bara första bästa demon? Hur gör man för att välja? Behövs kanske det sanna namnet?

Douggie
--
Vem dör först?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Hade du tänkt att använda den på mig va???

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää

Jag tror att det är menat att man drar dit själen i kroppen och inte att man trycker in en annan i den, annars borde det stå i beskrivningen.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Evil Peter

Hero
Det måste vara kroppens orginalsjäl. Det är det enda man kan få ur beskrivningen. En sak jag har funderat på är om man ska införa några begränsningar för effekten. Det är rätt mäktigt att lätt kunna improvisera en besvärjelse som återupplivar någon. Blir lite obalanserat...

C

Oceanliner

Warrior
Stackars Lauren...

<I>Det enkla hoppet över klyftan visade sig få katastrofala följder för skojaren Lauren Vilani som efter ett fall på 20 meter inte längre fanns kvar i den svårt sargade kroppen. Efter några minuter hade hans följeslagare lyckats få upp kroppen till klyftans kant där häxmästaren Akmar Adshadar började en ohelig ritual för att först hela kroppen och sedan hämta Laurens ande tillbaka. Helst hade Akmar låtit Laurens kropp ligga och ruttna i solen men den stöddiga Lauren var den enda som visste vägen till det glömda templet.

Samtidigt som allt det här sker har Laurens ande börjat utforska andeplanet. Direkt efter fallet hade Lauren kännt sig väldigt omskakad och inte riktigt fattat vad som hänt. Han såg inte längre någonting utan snarare kännde hur någonting drog i honom. Allt efterssom han färdades närmare vad det än var började han höra oerhört vacker kvinnosång och han började ana en väldig värme rakt framför sig. Plötsligt kännde han som en hand som grep tag i honom och brutalt drog med honom neråt bakåt tillbaka till den värld han lämmnat...

När Lauren vaknade till liv i den inte helt sargade kroppen tog det flera minuter innan han vant sig vud den igen. Det känndes som han drog på en smutsig känga som klämmde och skavde på flera ställen. Smärtan i de brutna benen var fruktansvärd och Lauren blev snart medvetslös, villt förbannande Akmar och hans oheliga ritualer...

Någon stanns på andeplandet suckade något tungt efter att så snörpligt misst en sådan enkel måltid, varelsen bleklagade sig dock inte länge för Lauren tänker nog snarast förpassa Akmars kropp till andeplanet...</I>

Man vet ju aldrig det kan ju vara bättre på andra sidan... eller kanske inte /images/icons/wink.gif

//Jonas
<A HREF="http://home.swipnet.se/circle" target="_new">http://home.swipnet.se/circle</A>

Ymir

Liten kantbaron
Tja, vi har förbjudit effekten för alla utom de allra mäktigaste magikerna i vår kampanjvärld. Sir Verduhrakh av Cuvri'an är den enda som hittils lyckats med den, och då inte ens i bild. Om jag minns rätt, iaf...möjligt att den urgrymme biotropikern Tearlach t'an Yeneashen lyckats nångång, också...och kanske Kraden Nanórgona. Inga andra, iaf. Utöver gudarna då. (vid ett tillfälle då Lycans rp offrade sig för sin gud).

- Ymir, enormt restriktiv med återupplivning.

Evil Peter

Hero
Det kanske är rätt att bara låta vissa ha den. Svårigheterna för effekten borde helt klart höjas så man måste till med en redig ritual för att ha en chans att lyckas.

C

Sir Foilan

Hero
Först och främst gäller det att hela den döda kroppen. Dvs ta väck sådant onödigt som trauma och smärta o sån skit. Därefter hämtar man själen med Ge Liv. Själen trycks tebax i kroppen varpå hjärtat åter börjar pumpa. Den återuppväckte slår ett dödsslag för att se om kroppen inte alltför sargad. Lyckas inte det så förpassas själen från kroppen igen.
Vad förvånad spelledaren blev när jag började grejja med detta. Hehe, jag var tvungen att slå ett tur-slag oxå.

/Sir Foilan

Tearlach

Warrior
vi kör med den.
vi är två magiker i gruppen och båda är kapabla att kasta den.
vi har användt den framgångsrikt vid ett tillfälle.
dom andra två gångerna som en rp har dött så har det varit meningslöst att ens försöka.
(matsmältningssyra ifrån spindel i hjärnan respektive svärd i hjärtat).

det enda som den enligt min erfarenhet egentligen är bra till
är som botemedel för dom där osanolika "jag dog av en knynävsträff i handen" tillfällena.

kom ihåg att du har bara ett försök på dig att läka trauma

Tearlach: oups!

Evil Peter

Hero
dom andra två gångerna som en rp har dött så har det varit meningslöst att ens försöka.
(matsmältningssyra ifrån spindel i hjärnan respektive svärd i hjärtat).

Med effekten kirurgi är det inte lönlöst att försöka återuppliva killen med svärd i hjärtat. Med Biotropi kan man läka i princip vad som helst med rätt effekter. Man får bara försöka hela trauma en gång men det står inte att man inte får försöka återuppliva honom hur många gånger som helst. Där har vi en sak som helt klart kan ändras. En gång räcker. Dessutom är endast Ob2T6 för återuppliva en person, som varit död högst en timme, otroligt lätt för att vara den kanske mäktigaste besvärjelsen i Eon...

C

Rätt tråkigt faktiskt. Om magikern inte dör kommer det ta en jäkla tid att döda rpna.

Evil Peter

Hero
Rätt tråkigt faktiskt. Om magikern inte dör kommer det ta en jäkla tid att döda rpna.

He he, det låter som att döda rpna är målet med rollspelandet... /images/icons/smile.gif Men visst är effekten väldigt mäktig.

C

SL versus spelarna! De som inte märker det har inte fattat glädjen med att vara SL. hehehe... /images/icons/wink.gif

Sir Foilan

Hero
"SL versus spelarna! De som inte märker det har inte fattat glädjen med att vara SL. hehehe"

Behövs detta överhuvud taget kommenteras??? Tror inte det men gör det iaf.
SL vs Spelarna säger du. Jag skulle inte, i ärlighetens namn, vilja ha dig som spelare vars mål är att sabba och ha ihjäl spelarnas rollpersoner. SL skall inte stjälpa RP, men inte heller tveka att de stjälper sig själva. RP skall inte dö pga SLs nycker utan dö pga av de handlingar och de val de träffar.

/Sir Foilan

Tearlach

Warrior
jag skulle vilja veta hur du botar den där blödningstakten.

fast det förstås jag har aldrig sprungit runt med enorma mängder kongelat.
och utan det så är det knappast "lätt" att läka upp någon som är alvarligt död.
kom ihåg att även med effekten kirurgi så tar han trauma och blodförlust.

med tanke på den mängd arbete och pengar som behövs för att framställa en större mängd kongelat
så är det nog rätt svårt i alla fall.

Tearlach: fummel? vad är det?