Nekromanti Éowyn eller nöe...

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag tänkte att eftersom det gick så fint inatt så kunde jag alltid försöka slänga ihop en till - glad som jag var. Det gick det inte lika bra.

Det upplyfta benet blev liksom inte ett ben utan en konstig mojäng som absolut inte hör människokroppen till... xP

Glömde även bort mig och var för hård så det brev värsta fläskonturerna och skit.

Kommentera gärna.
 

Attachments

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,326
Location
Örebro
Tja, jag gillade iofs. den här bilden mer än den andra Sagan om Ringen-bild. Den här skildrar ju en händelse iaf. medan den andra är mer colleage-aktig.

Sen säger jag inget om vilken som är tekniskt bäst för där är jag skrämmande okunnig!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,718
Location
Rissne
Den här gillade jag som fan. Bra rörelse och känsla i bilden, hittar inget jag stör mig sådär omedelbart på vad gäller anatomi etc heller; tyckte benet funkade rätt OK.

Det enda jag undrar är vad det stackars gräset gjort för ont, det är ju helt klart marken hon är arg på, och stampar och håller på.. =)
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,754
krank said:
Det enda jag undrar är vad det stackars gräset gjort för ont, det är ju helt klart marken hon är arg på, och stampar och håller på.. =)
Snack! Hon är ju på väg att kasta iväg skölden som en jättestor frisbee.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
DeBracy said:
krank said:
Det enda jag undrar är vad det stackars gräset gjort för ont, det är ju helt klart marken hon är arg på, och stampar och håller på.. =)
Snack! Hon är ju på väg att kasta iväg skölden som en jättestor frisbee.
Rallarsving med sköld is the shit fö faen! :gremgrin:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
krank said:
Det enda jag undrar är vad det stackars gräset gjort för ont, det är ju helt klart marken hon är arg på, och stampar och håller på.. =)
Hon är polare med Gargamel - hon gillar inte smurfar. Hon försöker trampa ihjäl dom jävlarna! :gremwink:
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Bra upplägg med fokus på en rörelse och en berättelse i bilden.

Lite kritik:

Hennes balans är off, i nuläget så ser det ut som om hon ska trilla baklänges.

Det finns ingen tydlig ljuskälla. Benen är upplysta underifrån/bakifrån medan huvudet är upplyst uppifrån/bakifrån bla.

Svärta. Våga arbeta med tung svärta. Låt det mörka vara mörkt och det ljusa vara ljust. Om allt har samma gråton blir det svårt att skapa en textur i bilden och allt blir platt.

Jag gillar verkligen att du fokuserat på en rörelse. Bilder blir så mycket mer levande och spännande av det. Snyggt jobbat!
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Stort tack för konstruktiv och precis kritik. Det är till stor hjälp. Ska försöka jobba lite mer med "arcs" och stödlinjer för balansens skull, och det där med ljus och skugga är alltid en lika svår rackare som jag mer än gärna tar emot visdomsord kring. Vad gäller svärtan är det nog just det att jag är lite rädd för att ta i. Ska tänka på det.

Danke schön!
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
För att få en bra förståelse för balans rekommenderar jag att teckna av riktiga människor. Kroki är A och O.

Ljus och skugga ÄR svårt. Jag lärde mig mycket om det genom att teckna självporträtt genom spegel och ändra belysningen mellan varje porträtt.

Svärta är som det är. Där gäller det bara att våga.

Oh, jag är knappast någon fantastisk pedagog btw. Mina tips är sådant som funkat för mig.
 
Top