Nekromanti Ödel Mäniskor

Arok

Veteran
jag har alltid undrat hur ödel Meniskorna ser ut .Jag funderar på att anvenda dom i ett äventyr .Jag har hittat deras beteende men inte hur dom ser ut.Jag skulle behöva lite hjälp med det.

Well, det har väll inte publicerats speciellt mycket om ödlemänniskorna.
Man kan anta att dom är upprättsgående humanoider med fjäll och ödlehuvuden, det är väl ganska standard.

Xzarjo

Warrior
Om det är kamorfer du menar så finns det en bild på en i stridskapitlet. Fler bilder på dem kommer förhoppningsvis i BF

Mvh Vätten

Hartland

Warrior
Kamorfer finns också i Monster och Varelser, på sidan 28 för att vara exakt.

/Hartland - ska hjälpa pappa med båten imorrn

storken

Warrior
Ödlemänniskorna kommer att finnas med i den prioriterade modulen Drakar, om inget ändrats.

Helmgast
Det har ändrats!

Jag tar å ändrar hemsidan på måndag, men jag kan säga att ödlemänniskorna kommer med i Bestialiska folk, då vi var överens om att de hörde hemma där.

Istället kommer Drakar fyllas med mer om drakar, erkänn bra! :gremsmile:

storken

Warrior
Re: Det har ändrats!

Oerhört bra! Inte i klass med hur bra det är att hemsidan uppdateras, men fortfarande bra! :gremwink:

Svar om ödlefolket

Att de har kommit att kallas för ödlefolket är kanske inte så konstigt då deras humanoida utseende med fjällig hud, reptilliknande huvudform, svans och trefingrade och klorbesuttna händer sannerligen kan väcka associationen därtill. De själva ser sig dock föga besläktade med de olika övriga reptila raserna utan hänsyftar i stället på deras släktskap med drakarna som de ser som sina äldre släktingar och även som deras guds sändebud.
Lägg därtill att de är uppdelade i olika kast som genom årtusenden av evolution har kommit att bli nästan egna raser.

Bara för att förtydliga vill jag poängtera att de INTE är samma folk som Kamorferna. Dessutom föredrar jag att kalla dem ödleFOLKET då termen "ödlemänniskor" känns så fånig då de har väldigt lite gemensamt med människorna (exempelvis är de hermafroditer). De själva kallar sitt folk för "Koyn-aaz" vilket på deras språk betyder Koyn- eller Drakens barn.

Sebastian - som skrivit texten om ödlefolket som förhoppningsvis kommer i hela sin omfattning (på 10 sidor) i boken om bestialiska folk.