Nekromanti [Ödesbane] Ett steg i taget

Genesis

Ni dés ni maître
Häromdagen började jag skriva lite på Ödesbane. Vem vet om det kommer att bli något av det här, men än så länge känns det rätt bra. Till skillnad från Anatman, där jag fortfarande kämpar med hur spelet egentligen ska fungera, har jag en rätt klar bild av det här spelet. Men det är mycket att skriva, och jag tappar kanske lusten. Men om jag inte gör det så kommer det att bli fett.

I den här tråden kommer jag att försöka motivera mig själv till att fortsätta jobba på spelet.

Målet nu är att skriva en region varje dag som jag har tid att skriva. Jag har skrivit två. Nu ska jag skriva en tredje.

Jag vet inte vad jag tycker om namnet. Ödesbane. Jag misstänker att jag kommer att gilla det mer allteftersom. I början gillade jag det inte, men nu tycker jag att det är helt okej.

God45

#PrayersForBahakan
Vad kommer Ödesbane att handla om? Vad är elevator pitchen? :)

Genesis

Ni dés ni maître
Ingen pitch ännu. Men jag tror att jag ska döpa om spelet. "Knivsegg" är ett bättre namn.

Jag skrev en region igår. Idag ska jag skriva en till. Sedan är alla ökenregioner färdiga. Då är det bara tolv kvar ...

Genesis

Ni dés ni maître
Igår skrev jag den sista ökenregionen, som planerat. Ikväll ska jag spela, så det blir nog inget skrivet. På fredag är det dock dags för den första tundraregionen, och sedan är det skriva järnet i helgen!