Nekromanti Ön söder om soldarn

Bjorn

Hero
Ja, vad heter den egentligen, jag är trött på att bara benämna den som just "ön söder om soldarn".
(Se bifogad bild för att förstå vilken ö jag menar.)

Finns det någon övrig info om denna ö? Mest bara träsk, djungel och tiraker eller?

/Bjorn

Krille

Super Moderator
"Finns det någon övrig info om denna ö? Mest bara träsk, djungel och tiraker eller?"

Det verkar i alla fall inte finnas träsk och djungel där, mtp öns färg.

Caldaras

Veteran
Finns det någon övrig info om denna ö? Mest bara träsk, djungel och tiraker eller?

Tja, så nära Takalorr borde det inte vara brist på tiraker. Enligt karatans naturbeskrivning ser det ut som att hela ön består av slätt (så jordbruk eller boskapsskötsel kan vara vanligt). Dssutom finns ju staden Ralkom där så det borde vara civiliserat.
Namn och mer info kanske finns i Geografica Mundana när den kommer.

Foggmock

Myrmidon
det är nog ett svart hål på kartan de lämnat där med flit, för att du ska få fylla i det själv. och om de inte tänkt det, gör det iaf. /images/icons/wink.gif/images/icons/laugh.gif

Baron Marak

Swordsman
Ralkom? Låter bekant...
*letar igenom sin pappershög med kontakter av olika slag*
Titta!!! Där ser jag det!
Nu kanske vår SL hittat på detta. Men ön heter Naldor och har mycket platt landskap, samt mycket bergig grund som lämpar sig väl för utvinnande av järn.
Ralkom har en befolkning som består av lika mycket Tiraker som människor samt en liten klick dvärgar.

Nu så vet jag inte hur officiellt detta är. Men det var helt klart intressant att spela där. Verus-akademins ställning stärktes och karriären fick sig en skjuts framåt för den framåtsträvande grevinnan.