Nekromanti Önskedröm

Andy

Vila i frid
Flera av spelbolagen i Sverige vill främja rollspelande och den nichade kulturen, Riotminds gör en box av DoD-Trudvang för att få en spelig förpackning, Järnringen vill öka antalet köpställen för rollspel och kör parallelt med rollspel även bokförlag, med några rollspelsnoveller.

Jag skulle vilja ha ett: SVENSKT ROLLSPEL

Där skulle alla svenska rollspelsföretags officiella forum finnas, bloggar från spelskaparna och massa annat. Spelföretagen skulle tillsammans hjälpa till att bekosta hemsidan tillsammans och ha en administratör som jobbar heltid (halvtid) med den. Det skulle göra sidan bättre och förhoppningsvis bli billigare för alla inblandade.

Så, Rävsvans Förlag, SagaGames, Riotminds, Järnringen, Mindless Gaming, Neogames, Regnskugga m.fl., kan ni inte gå samman och skapa nordeuropas största rollspelssite med forum, bloggar, butik, releaseplaner med mera?! :gremlaugh:

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Fast, rollspel.nu är ju en sådan plats. Dessutom med fördelen att inte ha några ekonomiska beroenden till spelskaparna. Vidare har inte spelskaparna nån "makt" utanför sina hemforum (Oräknat kaleidoskopmaffian.), vilket är bra för att man slipper jävsituationer och annat strul.

bladerunner_35

Warrior
Det finns väl svenska spelmakare som inte är representerade här? Jag tycker rollspel.nu är en relativt bra mötesplats för rollspelare men jag tycker samtidigt att Andys önskedröm skulle kunna bli riktigt cool.

Bra poäng med ekonomiskt oberoende dock, även om jag inte är säker på att det behöver vara ett problem (snarare då att få dem att samsas överhuvudtaget).