Nekromanti Önskelista

Nässe

Myrmidon
Sitter och läser seriböckerna Nausicaä och ja jävlar vad jag vill spela det här som rollspel. Önskar mig ett spel, kanske skrivet av Krille. Näst bäst hade varit ett Burning Wheel hack. Kanske Solar System hack?

Önskar mig också att Måns skriver klart Deamon och slänger in ett äventyr till reglerna så jag kan börja köra i Old World.

Vad önskar du dig för rollspel?

Mogger

Hipsteranka
Nässe;n259568 said:
Sitter och läser seriböckerna Nausicaä och ja jävlar vad jag vill spela det här som rollspel. Önskar mig ett spel, kanske skrivet av Krille. Näst bäst hade varit ett Burning Wheel hack. Kanske Solar System hack?

Önskar mig också att Måns skriver klart Deamon och slänger in ett äventyr till reglerna så jag kan börja köra i Old World.

Vad önskar du dig för rollspel?
Haha, tack :) men jag vill hellre skriva Nausicaä-spelet!

Jag önskar mig dessutom att Krille skriver klart Blå himmel.

Edit: äventyret Stille nacht, hexennacht är Daemons introäventyr. Eller, i dagsläget så är daemon sitt introäventyr. Har en kul idé som jag inte riktigt fått hela vägen runt än... :)

Mogger

Hipsteranka
Nässe;n259576 said:
Finns det någon beta pdf till Deamon?
Tyvärr inte.

Nässe;n259576 said:
Stille nact, är det ditt?
Ja. Fick en briljant idé om att skriva hela spelet som ett äventyr, och sedan ha lite regler som appendix. Jag tror att det skulle funka utmärkt. Men, det måste skrivas klart med...

APM

Bläckfisk
Jag önskar att jag hade något att önska, men jag har så fruktansvärt mycket indie-spel som jag inte fått tid att spela. Jag känner liksom att jag redan har ett smörgåsbord framför mig :)

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag önskar mig att Hogshead återuppstår och återupptar arbetet med att översätta Bloodlust till engelska.

Jag önskar mig Kung Artur-sagan omvandlad till någon sorts rollspel i stil med Love in the Time of Seid.

Jag önskar mig att Fria Ligan-Tomas gör något coolt av sin Braunstein-wurm. :)

Nässe

Myrmidon
wilper;n259590 said:
Jag önskar mig att Hogshead återuppstår och återupptar arbetet med att översätta Bloodlust till engelska.

Jag önskar mig Kung Artur-sagan omvandlad till någon sorts rollspel i stil med Love in the Time of Seid.

Jag önskar mig att Fria Ligan-Tomas gör något coolt av sin Braunstein-wurm. :)
Eero som skrivit Solar System har gjort att trevligt Kung Arthur spel. Inte publicerat men texten finns på nätet.

Nässe

Myrmidon
APM;n259585 said:
Jag önskar att jag hade något att önska, men jag har så fruktansvärt mycket indie-spel som jag inte fått tid att spela. Jag känner liksom att jag redan har ett smörgåsbord framför mig :)
Vilka ligger högst på den listan då, av inköpta indiespel?

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Jag önskar fortfarande att det fanns ett mordmysteriespel utan övernaturligheter (Cthulhu/KULT) där spelarna är poliser/detektiver och där det fanns kluriga äventyr i samma stil som "Silence of the lambs", "Se7en", "De Misstänkta", "Psycho", "Zodiac", "Memento", "Basic Instinct" etc. etc.

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
I övrigt så önskar jag att jag snabbare kunde hinna igenom alla spel som ligger på hyllan (och i min Onedrive). Lyckades äntligen läsa klart "tremelus" idag (AW-hack för Cthulhu) och har nu gått vidare på "Den Sista Najaden" men sen är det väl strax över 250 andra titlar som ligger på kö...(undrar när man skall hinna spela allt) :)

Lukas

Mannen i Gult
Jag önskar det fanns ett spel som använde Burnings Wheels lifepathsystem för att skapa karaktärer och sedan hade regler som inte var en en överdesignad, klumpig röra.

Tant Ragnar

Gamle usling
Jag önskar mig två saker.

1) något nytt och häftigt inom segmentet solorollspel, som gamla fighting fantasy men nytt, djärvt och innovativt. Gärna något digitalt, en smartphone har bra formfaktor och möjligheter. Jag vill ha något som 80-days av inkle, first draft of the revolution (https://lizadaly.com/first-draft) eller den som postades här på forumet för ett tag sedan som var typ öppna frågor som man skulle fundera över (tyvärr glömt vad den hette).

2) en lättviktig lösning för att spela online, via text. Som storium men bra.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Nässe;n259597 said:
Eero som skrivit Solar System har gjort att trevligt Kung Arthur spel. Inte publicerat men texten finns på nätet.
Fables of Camelot? Jag tror tyvärr närmsta gemensamma nämnare mellan det och Love in the Time of Seid är att det finns en varulv i det senare och att man spelar fabeldjur i det första. Men det ÄR en ett trevligt Kung Arthur-spel (så vitt jag kan bedöma av att bara ha läst det i alla fall)!

Tant Ragnar

Gamle usling
wilper;n259642 said:
Haha, det var lite FÖR djärvt och nyskapande för min smak.

"The Beast is an unset­tling erotic game of imag­in­ing you are hav­ing sex with the Beast — an alien and inhu­man crea­ture — and writ­ing a diary describ­ing your erotic encoun­ters, your fears and your anx­i­eties."

Nässe

Myrmidon
DeBracy;n259774 said:
Fables of Camelot? Jag tror tyvärr närmsta gemensamma nämnare mellan det och Love in the Time of Seid är att det finns en varulv i det senare och att man spelar fabeldjur i det första. Men det ÄR en ett trevligt Kung Arthur-spel (så vitt jag kan bedöma av att bara ha läst det i alla fall)!
Oj vad jag var ute och cyklade med Seid... tänkte på ett annat spel, oklart vilket... :)