Nekromanti Önskelistetråden!

Foggmock

Myrmidon
Kom igen nu, gräv i era nördigaste vråer (vråar?) och hosta upp vad ni önskar er i julklapp. Givetvis är detta en tipsa-andra-om-balla-saker-ni-upptäckt-tråd och inte en allmän communitytråd. Ifall nån undrade.

Själv är jag sugen på en skinnjacka, ett par nya glasögon och ett svärd.

Dessutom vill jag ha de böckerna jag saknar i "nytryckningen", den beiga marmorerade versionen av Sagan om Ringen från Nordstedts.

Och givetvis DVD-boxen med alla utökade versioner av nämnda fantasytriologi.

I övrigt ligger jag lågt på julklappsfronten.

Fyller 22 den 20:e så jag får lite extra...

Böcker: Dels av Clive Barker, George Orwell, Neil Gaiman...

DVD: Millennium säsong 2, Firefly, Saint Sinners, Donnie Darko...

Musik: Isis, Dillinger Escape Plan och annat gott...

Och lite snö kanske...

DODswe4

Hero
Först på listan står Andra Imperier Skymningshem.
Sen kommer: Musik i massor
Å kanske nått litet Tv-spel

Men man skulle inte säga nej till en Hellsing dvd heller

Quadrante

Grisbonde
ja vad vill man

egentligen alltså

mest av allt ?

Ett liv, ett riktigt där man är respekterad och .. kanske rik.

och nåt mer kanske..

jo!, tid, mer tid så att man kan göra en massa roligt av det.

AEGIS PRIME

Swordsman
En lista

En rejäl prydnadsdrake hade inte varit fel. Exempelvis vad www.agoragifthouse.se har.
Lite böcker om skyskrapor och moderna arkitektur
Kläder från GANT
Full hyra av en Grand Jeep Cherokee 2004 års modell från SIXTH biluthyrning

Balderk

Swashbuckler
Jag skulle jävligt gärna få boxen med alla tre säsonger av family guy som finns på discshop.se, inga subs men hela kalaset kostar bara 795 spänn och det är ju ett inte helt orimligt pris... Annars önskar jag mig inga nördiga grejer. :gremsmile: Eller extended konungens återkomst förresten.

Några böcker av hon Nobelpristagaren, Jelinek eller vad hon hette, På Drift av Jack Kerouac (Känns som att det är dags att läsa den) och lite annat smått och gott.

Några skivor av Tom Waits och Dropkick Murphys också.

/Jonas

Man Mountainman

Storsvagåret
  • Unknown Armies
  • Mutants and Masterminds
  • Angel roleplaying game
  • Skymningshem: andra imperiet
  • En flanellskjorta (eller okej, den fick jag i födelsedagspresent)
  • En

Sodivra

Champion
Övärlden-samlingen och Half-Life 2 hade varit hett, men jag tänkte önska mig pengar och byxor. Maslows behovspyramid, ni vet.
Jag kommer nog önska mig lite rollspelsillustrationer av min lillasyster.
Vad vill hon ha då? Illustrationsjobb. :gremcrazy: Maslow hade varit stolt.

Trigun-boxen och musik av 16HP/Woven Hand hade också känts toppen, men det klarar jag av att leta upp bättre än släkt och vänner. Inte nya julklappar direkt, men.. ja. Desto mer missade, kanske? :gremtongue:

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
En rejäl prydnadsdrake hade inte varit fel. Exempelvis vad www.agoragifthouse.se har.
Alltså, är det bara jag som får rysningar av sådana där prylar? Jag tycker att det är så otroligt smaklöst (och då ska ni ändå se vilka smaklösa prydnadsprylar jag har i bokhyllan hemma) och vulgärt.

En Grand Jeep Cherokee håller jag däremot med om att det vore trevligt. Tyvärr bor jag i innerstaden och bilägande är något... problematiskt här.

Jag önskar mig säsong tre av Star Trek: Voyager (och anklagar dig för att vara smaklös).

Sedan önskar jag mig nog inte mer. Den är så dyr som den är.

Jag tänkte köpa andra imperiet till mig själv i julklapp, och kanske den reviderade regerlboken till M:UA. Får jag lite pengar över så köper jag nog en tröja.

Det viktigaste med julen är ändå krubbet :gremsmile:

- Vulf

Johan K

Gammal & dryg
Jag skulle gjärna vilja ha det här i julklapp..

* Ett styck svärd a´la Sagan om ringen-stuket...

* En styck ölglas a´la nått snyggt snirkligt mönster.

* DoD6-magiboken, fast den vet jag att jag ska få.. Skla nämligen köpa den imorgon... :gremgrin:

* Såkalrt skulle det ju var otroligt najs att ha den sammlade dvd-boxen-med-extra-allt med Sagan om ringen-filmerna.

/ Johan K, som fick ett tokryck & städae upp bland sina serietidningar & rollspelsböcker.

Hellzon

Långsamma Vargen
Mutants and Masterminds
Alltså, jag hade nästan börjat tro att jag var den ende i Uppsala som ägde detta, speciellt som herrn på Hobbygames aldrig hade hört talas om härket när jag kom och ville köpa. Och glöm att Tradition skulle ha det. Måste bara passa på att fråga - sugen på att lira? Jag har fasen lirat online bara för att få tillfälle att prova GR:s(1) mästerverk.

Men nog med buggande av Dnalor. Själv tänkte jag ge mig
<ul type="square">[*]några settingböcker till M&M(2) - närmare bestämt Freedom City och Annual (har fått bra kritik)
[*]Skymningshem.
[*]Svenil (fick hänga med i Skymningshemsbeställningen)
[*]Sen är jag jefligt (Vafasen, jag är uppvuxen hyfsat nära Skövde, jag kan säga så) sugen på att köpa Feng Shui, får se vad plånboken tillåter.[/list]
<font size="1">Fotnötter: 1=Green Ronin. 2=Mutants & Masterminds </font size>

Ulfgeir

Swashbuckler
Min önskelista, och kommer köpa mig detta när jag får ett job igen så jag får råd:

Vill ha ny långbåge av modell D-båge (K.G. Archery) och med en styrka på 40-45 lbs. Yeah right att jag får den, då den kostar typ 4000.

Lite filmer på DVD
Harry Potter och fången från Azkaban
The League
Pirates of the caribbean
Sagan om ringen boxen med alla 3 filmerna extended.

Böcker
Fabulous Feasts av Madeleine Pelner Cosman (Medeltida mat)

What Jane Austen ate and Charles Dickens knew av Daniel Pool (om livet under 1800-talet.) Mycket jämförelser mot noveller av George Elliot, Brontë-systrarna och Jane Austen). Har med en riktigt fet ordlista över olika saker som dyker upp under den tiden.

Skivor
Fikon, fiddlor & finlir av Falsobordone
Nova Gaudia av Amici Cantantes (tidigare Compade Cantare)

/Ulfgeir

Lycan

Hero
Jag önskar mig ett par rejäla kragstövlar.

I övrigt får vi se vad som händer. Men lillebror ska få ett Nintendo DS iaf.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag tycker julen är överskattad och försöker ignorera den så mycket som möjligt. Mitt resonemang är att när man inte längre får lego i paketen är det inte så roligt längre. Vuxna människor som köper saker de inte vill ha till varandra och sedan byter dem till saker de vill ha gör ingen människa glad. Men eftersom mamma tycker att det är viktigt kommer jag att önska mig en ny väckarklocka!

Och för att visa att jag inte är så negativ som jag låter byter jag till en lite juligare bild. :gremlaugh:

/tobias

Targon

Hero
Eftersom jag redan sett till att jag ska få LotR-boxen med alla tre filmerna i extended version av min fästmö (mot att jag betalar en extra räkning!), så har jag inte så mycket mer att önska av farbror jultomten. Nja, kanske lite fikon att avnjutas till Karl Bertils kommunistiska bravader. :gremlaugh:

[H2O]

Veteran
Wee! Mysig tråd :gremsmile:
Vad står på min önskelista då?

Skymningshem: Andra imperiet (men den vet jag att jag får eftersom jag korrade den :gremsmile:)
DVD-brännare (all anime börjar ta upp plats nu)
Glögglas (eftersom det är tråkigt att dricka glögg ur tekoppar och vinglas)

Sedan har jag spanat in mig på ett Iaito också, men det hann jag aldrig önska mig i julklapp så det får bli efter jul. Samma gäller en ny hakama och gi.