Sen jag började skriva rollspel lite mer omfattande har jag börjat tycka det är näst intill olidligt att läsa andras (och egna) rollspel - vilket är något av en sorg. Men så kom jag på att när jag recenserade spel på podcons blogg under Nils tycker, så var det riktigt roligt att läsa spelen. Det berodde nog dels på att jag läste dem noga från pärm till pärm, och dels att jag valde att se på spelen positivt och leta efter styrkor.
Så nu tänker jag att det kan vara dags för ett par recensioner igen. Har du något spel du vill att jag tittar på? Jag föredrar korta spel, men funderar också på något lite större som TOR. Blades in the dark läste jag för någon vecka sen och det var så tråkigt att jag dog, så det vill jag inte recensera. Kändes som om någon försöker göra en variant av Burning Wheel, femton år för sent.
Så nu tänker jag att det kan vara dags för ett par recensioner igen. Har du något spel du vill att jag tittar på? Jag föredrar korta spel, men funderar också på något lite större som TOR. Blades in the dark läste jag för någon vecka sen och det var så tråkigt att jag dog, så det vill jag inte recensera. Kändes som om någon försöker göra en variant av Burning Wheel, femton år för sent.